De Pein A1 – DOW/Wêz Handich A1

Op maandag 14 januari ’13 werd de wedstrijd De Pein A1 DOW/Wêz handich A1 ingehaald. Deze wedstrijd stond oorspronkelijk voor de vakantie gepland maar omdat de Pein niet voldoende spelers had werd hij op hun trainingsavond ingehaald. Zo’n tien minuten over half zeven werd er gefloten, de wedstrijd kon beginnen. De opstelling was als volgt: in de aanval begonnen Sied Willem, Alle Harm, Amarins en Siska. Als verdedigingsvak stond er Johan, Oene, Sytske en Ruth. De wissels waren Lieke en Anne. We begonnen de wedstrijd met een voorsprong; Sied Willem maakte al vrij snel de 0-1 met een afstandsschot. Helaas werden er toen gelijk twee doorgelaten. Johan antwoordde daarop met een inloopbal waarop De Pein weer op reageerde met ook een doorloopbal te scoren. Amarins scoorde nog een doorloopbal en zo stond het 3-3. Met deze stand gingen de rust in. Appie’s verhaal was simpel, de kansen waren er wel, alleen werden ze maar niet afgerond. Dus wat rustiger aan spelen, geen onnodige ballen vergooien en simpelweg de kansen afronden. Met deze woorden in ons achterhoofd gingen we de tweede helft in. En deze begon gelijk goed doordat Oene en Johan beide scoorden en het zo 3-5 kwam te staan. Deze positieve spirit hielden we vast, ook Alle Harm en Sied Willem scoorden. Daarna kwam Lieke erin gekomen voor Ruth en Anne kwam erin voor Sied Willem. Ondertussen bleven we dit sterkere spel spelen en zo vielen er nog twee doelpunten. In de laatste minuten maakte Anne nog de 3-10 en daarmee was de einduitslag bekend. Zaterdag om 17:05 staat de thuiswedstrijd tegen DIO A1 op het programma. Van deze ploeg werd vorige keer met één punt verschil verloren. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden, dus moedig ons aan naar de overwinning!