De nieuwe tactiek van WH/DOW 3?

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tussen WH/DOW 3 en OKO/BIES 2 op het programma. In de pauze van de wedstrijd van WH 5 werd er fanatiek ingeschoten, want een goede voorbereiding is het halve werk. OKO/BIES is bij ons bekend als een geroutineerde ploeg met ervaren spelers die werden aangevuld met een aantal jonge talenten. Dus wij moesten messcherp aan de wedstrijd beginnen. Rond 12 uur (iets later dan gepland) floot scheidsrechter Ljibbe voor het startschot en WH/DOW begon met een vliegende start. De eerste drie aanvallende acties werden beloond met een doelpunt en het stond daardoor binnen een paar minuten al 3-0. OKO/BIES kwam echter weer terug tot 3-3 en toen begon de wedstrijd opnieuw. Na de 5-5 kon WH/DOW langzaamaan beginnen met het uitbouwen van de score door een paar mooie acties, maar OKO/BIES hield haar verdediging erg strak en gaf weinig ruimte om tot goede schoten te komen. Er werd gewisseld met een ruststand van 12-8.
In de kleedkamer werd de tactiek voor de 2e helft besproken; we hadden maar 1 doel, de score uitbouwen en strak verdedigen zodat OKO/BIES niet veel meer aan scoren toe kon komen. Dit was in praktijk lastiger dan wij het in de kleedkamer hadden bedacht. Het scoren ging aan beide kanten aardig gelijk op. WH/DOW is dit zaalseizoen een kei geworden in het spannend maken van de tweede helft, dat was ook deze wedstrijd niet anders. Maar WH en DOW deden hun naam eer aan en ‘waren handig’ aan het spelen, want immers ‘de aanhouder wint’. Jacob B en Lisa waren moegestreden en werden gewisseld voor Sido en Grytsje. Met vers bloed in het team werd de spanning nog altijd opgebouwd en op een gegeven moment was het verschil in doelpunten teruggebracht naar 1. De laatste minuten waren weer slopend, of dat nu de moeheid was of de spanning; wie zal het zeggen. Maar uiteindelijk was het toch WH/DOW die de aan het langste eind trok en Sido maakte de eindstand compleet door een afstandsschot. Ljibbe floot voor het eindsignaal met een uitslag van 18-15 in het voordeel van WH/DOW.

Over de tactiek van WH/DOW 3 laten wij natuurlijk niets los, maar we kunnen wel zeggen dat het ook deze wedstrijd weer een zege voor ons heeft opgeleverd.

De vijfde overwinning smaakt naar meer en werd toepasselijk gevierd met lekkere taart gemaakt door Saroya  Hmmmmm.

Volgende week zondag 18 december staat de wedstrijd gepland tegen TFS 2 om 15:40 in Houtigehage. Graag tot dan!