Als goede voornemens langer meegaan dan 1 weekend..

It Tredde heeft tot op heden nog niet het beste zaalseizoen gekend. Na een moeizame eerste seizoenshelft, is It Tredde 2018 goed begonnen. Vorige week werden de eerste punten behaald, wat vertrouwen gaf voor het wedstrijd van deze week. Als voorprogramma van het tweede en eerste moesten ze dan ook het goede voorbeeld geven.

Trainersduo Teun en Anna waren deze week compleet, dus was het de taak om te laten zien dat it Tredde ook met Teun erbij kan winnen in de zaal. Deze wedstrijd tegen De Wâlden 5 biedt hiervoor een goede kans. It Tredde opende de score met een 1-0 uit een strafworp door Pie. Goed voorbeeld doet goed volgen zullen de tegenstanders van De Wâlden 5 gedacht hebben, want de 1-1 liet niet lang op zich wachten. Zo ging het door tot de 4-4: elk doelpunt van de blauwhemden werd gevolgd door een doelpunt van de tegenpartij. Hierna werd dit helaas omgedraaid: De Wâlden scoort twee, DOW/WH scoort twee, vervolgens scoort De Wâlden weer twee en, u verwacht het al, DOW/WH scoort twee. Dit resulteerde in een tussenstand van 8-8. Wanneer het exact pauze was, is niet bekend, maar feit is dat er gerust werd met een tussenstand die beide kanten op kon gaan.

Het ‘pauzepraatje’ was dan ook geen grote verrassing: Er moest gewoon doorgespeeld worden zoals het nu ging, want de wedstrijd kon nog alle kanten op. Wat er verder besproken is, laat ik onbesproken, maar feit is dat scheidsrechter Gooitzen Zuiderveld tweemaal moest fluiten en eenmaal om het hoekje moest kijken voordat het trainersduo was uitgepraat.

Met veel kennis recentelijk in het geheugen gestopt, begon de tweede helft. Het leek erop dat De Wâlden 5 ongeveer hetzelfde verhaal had gekregen, want de score bleek gelijk opgaan. Tot de 13-13 is het verschil nooit groter geweest dan twee doelpunten. Inmiddels was Ilse gewisseld voor Trienke, en begonnen langzaamaan de laatste minuten van de wedstrijd. Voor de tegenstanders kwam het einde van de wedstrijd net wat te laat. Wissels en nieuw bloed het veld in mochten hen niet meer helpen. Op karakter kwam de Rottefalsters/Eastermarders kort voor einde drie punten los van de Wâlden met 16-13, het grootste verschil in de wedstrijd. Dat er in de laatste twee minuten nog een doelpunt tegenviel mocht de pret niet drukken: It Tredde sleept de winst weer binnen! Laten we hopen dat goede voornemens nog wat langer mee gaan, zodat degradatie voorkomen kan werden.

Dat goed voorbeeld goed doet volgen, dacht het tweede en het eerste ook. Beide ploegen hebben gewonnen, waardoor er op deze avond 6 punten werden binnengesleept. Namens het derde: We hebben graag het goede voorbeeld gegeven, geen dank.