A1 met raar scoreverloop ruim langs OKO

Tien minuten waren gespeeld en Wêz Handich/DOW A1 keek alweer tegen een 1-4 achterstand aan. Ditmaal tegen het tweede A-juniorenteam uit Opende. De openingstreffer van Tjalling van der Heide was het schamele lichtpuntje op deze zaterdagmiddag, tot dusver. En op de bank zakten de kampioensaspiraties coaches Anna de Vries en Teun Zuiderveld al in de schoenen. Het bleek echter een goed-getimede 1 aprilgrap (1-4) van de blauwhemden, want deze 1-4 achterstand werd binnen vijf minuten omgebogen naar 6-4 en daarna zou OKO/BIES A2 geen treffer meer produceren.

Het aanvalsvak bestond uit Mark, Tjalling, Marije en Nynke. Jorian, Jesse, Emma en Riekje begonnen in de verdediging. Anne Marie, Jurjen Rienk en Teije Frits startten in de dug-out. Zoals eerder vermeld zette Tjalling van der Heide de thuisploeg op voorsprong en ging OKO via scherpschietende heren erop en erover. Mark van der Wijk verzorgde de start van de comeback met een goal van afstand. Emma (strafworp) en Jorian (afstand) volgden dit voorbeeld en wisten zo de ploeg langszij te brengen.

Het andere aanvalsvak draaide iets lastiger aan het begin, maar hier wist Marije Nijboer twee treffers te maken en zo is het wedstrijd aanbeland bij het laatste spannende gedeelte van de wedstrijd. Voor rust scoorden Jorian (2x), Mark en Marije nogmaals en zo was de ruststand: 10-4 in het voordeel van de blauwhemden.

De rust werd niet bijgewoond door de verslagschrijver, in verband met de hevige regenval en een goed-zittende dug-out, maar de wedstrijd kan niet tot veel onvrede geleid hebben bij het coachesduo. Dus is de aanname dat er gematigd optimisme heerste in de kleedkamers. Jurjen Rienk de Jong en Anne Marie Benedictus vervingen de sterk spelende Jesse Visser en Nynke Bargerbos in de rust.

De tweede helft bracht een zo mogelijk nog eenzijdiger spelbeeld: de combinatieploeg dicteerde de wedstrijd en liet OKO alle hoeken van het veld zien. Vele goals van Emma van Holsteyn, Marije Nijboer en Jorian Kamp zorgden voor een ruime overwinning. Ook Mark van der Wijk en Anne Marie Benedictus scoorden een aantal, mooie treffers en uiteindelijk leidde het tot de stand van 21-4. Wie dat had voorspeld na die 1-4 stand, was uitgelachen.

Nog een aantal bedankjes voor scheidsrechter S. Batema, de reservezittende Teije Frits, de meespelende Jurjen Rienk en Jesse en uiteraard het aanwezige publiek. Wij hopen dat u allen ons wilt steunen in de Knipe tegen medekoploper Kinea, aanstaande zaterdag. Er wordt gespeeld om 11:00 uur ’s ochtends op het mooiste kunstgrasveld van Friesland.

Doelpunten: Jorian (6), Marije (5), Emma (4), Mark (4), Anne Marie (1) en Tjalling (1).