Hattrick voor WH/DOW 3!

Het was alweer een tijdje geleden dat het derde een verslagje geplaatst heeft. Dat heeft gelukkig niets te maken met leed voor de verslagschrijver en/of slechte resultaten. In deze periode zijn handhaving en drie winstpartijen bewerkstelligd.

DOW/WH 3 – De Granaet 3

De laatste zaalwedstrijd bleek achteraf een hele belangrijke. De drie beste nummers zeven van de competitie konden handhaven. Een van de spelers had uitgerekend dat met winst het ongeveer fifty/fifty zou zijn of wij er zouden inblijven. Dus vol goede moed, en voor het eerst dit zaalseizoen het complete sterrenensemble tot de beschikking van coaches Teun en Anna, werden de gasten uit Dokkum in de tweede helft op een groot gat gezet. De einduitslag was 21-14 en dat was dan ook de eerste keer dat wij boven de twintig treffers zijn uitgekomen. Uiteindelijk waren wij de zevende nummer zeven (van de twintig competities), maar doordat er een aantal vierdeklassers niet omhoog wilden, spelen zowel het derde als het vierde volgend jaar reserve derde klasse.

DOW/WH 3 – De Flamingo’s 3

Het veld maar weer op! De Flamingo’s had ons uitgenodigd voor een oefenduel in Rottevalle op zaterdag 24 maart, dus daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. De eerste helft ging aardig gelijk op met een 8-7 ruststand, maar de tweede helft was voor de thuisploeg. Vroeg in de tweede helft werd een groot gat geslagen en ondanks dat de gasten uit Buitenpost bleven doorgaan, was de marge voldoende voor de winst: 20-15.

DOW/WH 3 – Drachten 5

De eerste competitiewedstrijd was er een tegen Drachten 5, daar hebben wij de eerste keer vrij ruim van gewonnen en dat recept wilden wij graag herhalen. De eerste helft lag het initiatief bij DOW/Wêz Handich, maar de Drachtsters bleven ‘op de bagagedrager’ (zoals dat zo mooi wordt genoemd binnen het wielerjargon). 10-7 was de ruststand en met wat ‘gas in de panty’s’ (zoals dat zo mooi wordt genoemd binnen het keukenjargon van Paviljoen de Leyen) werd de tweede helft aangevangen. Drachten werd binnen tien minuten op een gaatje van acht gegooid en daarna maakte Pieter Hoekstra een einde aan de hoop van de gasten met een paar prachtige ‘one-handers’ (zoals dat zo mooi binnen het moderne korfbaljargon genoemd wordt). Kortom: twee keer per week trainen, werpt zijn vruchten af binnen de reserve derde klasse, want op basis van fitheid worden wedstrijden gewonnen. De eindstand van de derby was 21-13 en hier was de thuisploeg zeer tevreden mee. Op naar de volgende wedstrijd!

Volgende keer wordt er gespeeld tegen De Waterpoort 2 in Sneek (14 april, 14.00 uur) en de vorige keer was dat een zeer memorabele wedstrijd. De inmiddels met node gemiste Geriena Bosma maakte toen de game-winner met haar eerste treffer namens het derde.