DOW/WH 3: Goed spel niet genoeg voor punten

Op 10 februari kwam koploper CSL 4 op visite in de Dúnoardhal. Vorige keer wisten zij de dertig aan te tikken met vele herengoals. Maar ook het derde (in ieder geval op papier) wist zestien goals te produceren en het de eerste helft aardig spannend te maken. Helaas was Pieter Hoekstra bij deze wedstrijd niet aanwezig, want naast een aantal highlights liepen wij zo ook een memorabele opmerking over ‘mist en/of een vredespijp’ mis.

De wedstrijd startte, ondanks dat Pie het aardig op de heupen had, niet bijster goed voor het derde want het keek al snel tegen een achterstand van vier doelpunten aan. Nadat het gaatje weer twee was gemaakt, werd Michiel Veenstra ingebracht om de broer van André Kuipers (niet de ruimtevaarder, maar de korfballer) onschadelijk te maken. Middels de mooiste aanval van de wedstrijd werd het gaatje door Tjalling daarna op één gebracht, zodat wij met 9-10 de rust ingingen.

In de tweede helft wist de meeste recente eindlaureaat van de WH-Korfbaltoto (Michiel Veenstra) het derde naast de gasten te schieten. Anne Marie en Pie volgden dat voorbeeld perfect op en zo stond het 12-12. Henk, die in de tweede helft alleen nog maar hoefde aan te vallen van Supercoach Teun Zuiderveld, maakte er 13-12 van. Helaas was dit het moment voor CSL om een paar versnellingen bij te schakelen en uit te lopen naar 13-17. Dat bleek met nog zes minuten te gaan de beslissende run te zijn, ondanks dat beide ploegen nog een aantal doelpunten zouden maken. De wedstrijd eindigde in 16-21.

Volgende week gaat het derde, met de coaching van Sjouke Stoker, op bezoek bij ROG 3. De wedstrijd start om 17.05 uur in Beyum te Groningen. Kaartjes zijn in voorverkoop en aan de deur verkrijgbaar!