Oko/Bies 3 – Wh/Dow 4

Zondag 21 Januari moesten we aantreden tegen onze grote concurrent Oko/Bies uit Opende.

Het beloofde een spannende wedstrijd te worden, vooral omdat we de vorige wedstrijd dik hadden gewonnen en zij vast iets goed wilden maken.

Wh/Dow kwam erg goed uit de startblokken en stond binnen 4 minuten al met 0-4 voor, daarna stokte de machine een klein beetje en kon Oko aanhaken maar bij de rust was het verschil nog steeds 4 punten.

In de rust waren we het er wel over eens dat we dit moesten blijven volhouden, maar er mochten wel iets minder plaatsfouten worden gemaakt en niet te gehaast gaan spelen.

Het 2e bedrijf werd redelijk goed begonnen en we konden het gaatje van 4 punten behouden, totdat Oko met scherp begon te schieten en op 1 punt kwam.

Er moest iets gebeuren en Anne-Femke kwam erin voor Bente en Jacob Boersma voor Vincent, Oko probeerde de gelijkmaker te forceren maar hier zouden we niet aan mee werken, we begonnen weer beter te schieten en konden de voorsprong weer uitbreiden tot 4 punten.

De laatste goal was een prachtig afstandschot van Froukje de dame was zo ver weg dat ze ditmaal niet in kon lopen en zo de eindstand bepaalde op 14-18.

Een heerlijke overwinning op de directe concurrent, met niet altijd goed korfbal maar ach de punten zijn binnen.

Op naar het volgende weekend waarin we 2 maal in actie komen, op de vrijdagavond de inhaalwedstrijd tegen de Granaet en op zaterdagavond de wedstrijd tegen Heerenveen, tot dan!