Dow -wez handich 4 – Pein 2

Op een sneeuwachtige zondag werd de klassieker tegen de pein weer gespeeld. Op het veld moesten er ook tegen de pein gespeeld worden en toen werd deze toch een beetje onderschat. De winst ging mee naar huis, maar met de hakken over de sloot.

De afgelopen twee weken waren onze uitslagen ook niet erg overtuigend. Elke
wedstrijd wordt er gewonnen maar niet met volle overtuiging. Inmiddels is de ploeg wakker geschud en dat in combinatie met een goeie oppeptalk van Vincent werd de wedstrijd volle moed gestart.  Het duurt even voordat het eerste doelpunt valt, maar dankzij een strafworp beginnen we op een voorsprong. De volgende doelpunten volgen hier snel op. Door goed korfwerk van Bartele kan er in dat aanvalsvak lang gespeeld worden en vliegen de doelpunten De Pein om de oren. Het staat inmiddels 0-9 voordat de Pein iets van zich laat horen. Voor de rust wordt er bij beide teams nog wat gescoord en gaan we met 3-15 de rust in.

Vincent geeft nog enkele tips over het aanvallen en verdedigen en drukt ons op het hart niet in te zakken en doelpunten te blijven scoren. Iedereen is goed op schot en de doelpunten vallen makkelijk. De winst zou met deze stand in de rust mee naar huis moeten. Sipke geeft aan dat hij graag wil wissel met Johan en deze begint in de verdediging. De 2e helft start iets minder overtuigend voor ons. De Pein weet namelijk vrij snel te scoren. Gelukkig is Bente goed op schot en vallen de doelpunten aan onze kant sneller dan aan de kant van De Pein.   Er word nog een kleine tactische wissel gedaan door Lisa in te zetten, maar de wedstrijd is eigenlijk al gespeeld. De Pein scoort nog een paar doelpunten maar blijft haken op 8. Wij nemen de punten mee naar huis en kunnen 26 doelpunten aan ons doelpuntensaldo toevoegen.

Aankomende week moeten we op een ongewone tijd spelen. Zaterdag om 21.30 uur word er thuis gespeeld tegen  De Grenaet 4 gespeeld. Op zulke tijden kun je altijd wat extra aanmoediging gebruiken, we hopen dan ook dat iedereen na het 1e nog even blijft zitten om ons aan te moedigen.