Stijgende lijn levert geen punten op voor It Tredde

Het spel was al een stuk beter dan vorige week, maar de punten werden niet meegenomen uit Buitenpost. Flamingo’s 3 stond op de planning voor de jonge seniorenploeg, een team waar van verwacht werd van gewonnen te kunnen worden.
Met Pieterroel, Tjalling, Geriena en Siska in de aanval en Henk, Pieter, Ilse en Anne Marie in de verdediging. Teije Frits en Trynke zijn op de reservebank geposteerd door Teun en Anna.
Door de gelijktijdige ledenvergadering – met bijhorende pubquiz – was de Houtmoune minder gevuld dan men van te voren verwachtte bij een bezoek van het derde team van de combinatievereniging. In deze omstandigheden dienden de blauwhemden te presteren. Goed, de wedstrijd.

Eerste helft
Aan het begin van de wedstrijd liet met name Pieterroel van zich gelden. Bij de stand van 5-5 had hij er vier inliggen. Middels Pieter (tweemaal), Siska en een aantal tegenstanders werd de ruststand bepaalt op 8-8.Volgens Teun Zuiderveld (in Korfbalcollege in de Pauze) diende het eerste aanvalsvak meer tempo te maken in de aanval.

Tweede helft
De heren van de Flamingo’s startten de tweede helft erg sterk, zij zorgden er voor dat de thuisploeg uitliep naar 11-8 en zetten zodoende de gasten in een lastige situatie. Goals van Pie en Pieter zorgden er voor dat de hoofdrol-spelende-ploeg-in-deze-verslagserie in de wedstrijd bleef. Beide partijen bleven scoren, maar het was Flamingo’s 3 dat uitliep naar 17-12. Het slotoffensief kwam van Tjalling, (de jarige) Pieter en Henk, waar door de eindstand is bepaald op 17-15.De eveneens jarige Trynke viel nog kort in voor Anne Marie en had een mooie rol in de treffers van Henk en Pieter.

Doelpunten: Pieterroel (5), Pieter (4), Henk (3), Tjalling (1). Geriena (1) en Siska (1).

Volgende week staan de reuzen van De Parabool 5 op het programma. Sinds het gelijkspel tegen veldkoploper Ritola staan wij echter bekend als de reuzendoders, dus dat belooft wat!