DOW/WH 3 komt te kort tegen De Wâlden 5

Op een regenachtige zaterdagmiddag speelde DOW/WH 3 uit bij De Wâlden 5 in Oentsjerk. Met nodige wisselingen voor het nieuwe zaalseizoen was het wel even puzzelen voor de vervangende coach Wobbe van der Wijk. Er is afscheid genomen van Lieke de Vries en de voormalig kapitein Johan Zandstra. Daar voor zijn in de plaats gekomen Pieterroel Bouwmeester, en mogelijk Michiel Veenstra, Riekje Hamstra en Nynke Bargerbos. Of nee toch niet… We zien het volgende week wel.In ieder geval vandaag zat Riekje reserve en werden wij versterkt door Jorn Kloosterman uit de A1 en Mark van der Wijk op de bank. Door deze personele schuivingen zag de opstelling er ook wat anders uit.

Aanval: Henk, Tjalling, Geriena en Anne Marie

Verdediging: Pieter H, Jorn, Siska en Ilse

Eerste helft

Met een gemiddelde leeftijd van twintig doet het derde qua leeftijd ook weinig meer onder voor het tweede, maar dat gezegd te hebben. Het team kwam op voorsprong middels een afstandsschot van Henk en wist deze voorsprong het eerste kwartier aardig bij elkaar te houden, zo maakte Jorn ook nog een mooie uitwijkbal tegen één van de drie gebroeders Groothof van de tegenpartij. Kort voor de pauze had de thuisploeg nog een goede run, waar door de 4-5 voorsprong veranderde in 7-4.

Tweede helft

Na de pauze wist De Wâlden 5 ook weer door te gaan met scoren, waar door – met nog twintig minuten te spelen –  een 11-6 stand op het bord stond. Reden voor Young Woppert (één van de aliassen van Wobbe van der Wijk) om in te grijpen; Mark verving Jorn en wist na een paar schoten ook de marge te verkleinen naar 4. Henk scoorde in de daar opvolgende aanval, maar de punten bleven – ondanks nog een fraaie one-hander van Pieter Hoekstra – in Oentsjerk

Na de wedstrijd gingen een aantal spelers door naar Hoorn om het eerste te zien winnen van ADOS 1. Anderen gingen eten bij Sjouke en Loek Stoker ter voorbereiding op de wedstrijd van het tweede tegen De Wâlden 4, later op de avond, waar van het verslag ook op de website staat.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Mid-Fryslân 5 op het programma om 18.40 uur in de Dúnoardhal in Woody Hague.

Doelpunten: Henk van der Wijk (6), Pieter Hoekstra (3), Jorn Kloosterman (1) en Mark van der Wijk (1).