De power van DOW……

Marrit(h)

Femke

Tjally

Op donderdag 19 oktober speelde D.O.W. een uitwedstrijd tegen W.I.K.’34. We vertrokken om 18:15 richting Damwoude. Het hele team zat vol spanning in de auto. We dachten dat als we 0-11 zouden winnen, dat we dan nog kampioen zouden kunnen worden. Dit leek voor ons niet onmogelijk. Toen we eindelijk gearriveerd waren zei Femke: “Als we vandaag kampioen worden krijgen jullie van mij een taart’’.

Toen we het veld opliepen was de scheidsrechter er nog niet, waardoor we lang de tijd hadden om ons voor te bereiden op de wedstrijd. Jacob kwam later, dus Bente hield de bespreking. Yfke kon helaas niet bij deze wedstrijd aanwezig zijn. Op een gegeven moment hoorden we het fluitsignaal en begonnen we met veel moed aan de wedstrijd.

Na een paar minuten maakte Ibrich al een doorloopbal. Het stond 0-1. Later wist Ibrich nog een doelpunt te maken van afstand (0-2). Toen wisselden we van vak en na een tijdje scoorde Femke een doelpunt van afstand (0-3).  Ook wist Tjally er een afstandsschot in te krijgen (0-4). Met een gerust hart gingen we toen de pauze in. Jacob vertelde ons dat een kampioenschap er niet meer in zou zitten. Hoeveel doelpunten we ook zouden scoren. Maar dit bedierf onze pret niet. We konden nog gedeeld eerste worden. Vol nieuwe energie begon D.O.W. aan de tweede helft.

Toen scoorde de heer van Marrit doormiddel van een doorloopbal(1-4). Later wist Silke te scoren van afstand(1-5). Een tijdje later viel er een doelpunt van de dame van Silke(2-5). Femke scoorde nog een doelpunt van afstand. Een tijdje later hoorden we het fluitje. De wedstrijd eindigde met 2-6.

Het hele team was heel blij en liep vol enthousiasme het veld af. Het was een spannende wedstrijd waarbij iedereen heel erg zijn best heeft gedaan. Bij de deur van de kleedkamers kwam Folkje met een mededeling. Ze mocht ons namens de korfbalvereniging een taart aanbieden. Femke wist het al vanaf het begin. Iedereen was heel verrast en we hebben van de heerlijke taart genoten. #korfbalverenigingEastermarbedankt!!!

We vonden het heel jammer dat Yfke er niet bij kon zijn. Wij willen de coaches bedanken voor de superleuke trainingen en een geweldig seizoen. We hadden lang op dit moment gewacht. B1 eindelijk eerste. We hadden nog een emotionele speech van Jacob gekregen. In de douches werd voluit gezongen en gedanst op de liedjes van Bon Jovi, Dolly Parton en natuurlijk K3.

In de auto op weg naar huis was het moment eindelijk daar. De shirtjes zaten al in de tas. Dus moest het maar met de trainingsjasjes. Op de Sumarderweg werd voluit getoeterd. De wind was hard waardoor de jasjes bijna weggewaaid waren. Maar door de power van D.O.W. zijn we ze niet verloren! Deze dag zal altijd in onze herinneringen blijven. Op naar het kampioenschap in de zaal☺

Met vriendelijke groeten,

Marrit en Elise