De Oanhâlder Wint/Wêz Handich 3- Ritola 4

Familie Hoekstra in topvorm bij afscheid Lutske, gelijkspel tegen de koploper

Waar het derde team, van de samenwerkende verenigingen DOW en Wêz Handich, mooi bivakkeert in de middenmoot, staat tegenstander Ritola 4 helemaal bovenaan de ranglijst. Teun Zuiderveld (bekend als coach uit het coachesduo Teun & Anna) vond dat wij als ‘reuzendoders’ het veld in moesten gaan, om de tegenstander te verslaan. Een gevaarlijk uitspraak voor iemand die zowat de twee meter aantikt, maar goed.

Met mooi weer, een niet al te aangedaan grasveld, winnende junioren als voorprogramma en met Jorn Kloosterman on Fire bij diezelfde A’s waren veel van de ingrediënten aanwezig om een goede wedstrijd neer te zetten.

Aanval: Johan, Tjalling, Lutske en Anne Marie

Verdediging: Henk, Pieter, Ilse en Siska

Goed spel en veel doelpunten

Met Lutske Hoekstra terug in de basisacht ging de thuisploeg voortvarend van start. Middels een, voor de staat geheimgehouden, trucbal bracht Lutske een rappe voorsprong op het bord. De met scherp schietende Siska, Tjalling en met name Pieter zorgden er voor dat de Pompeblêden verder uitliepen naar 5-2. Dit was voor de koploper het sein om met reuzenpassen de voorsprong te minimaliseren naar 6-5. Vanaf dat moment sloegen de gasten een gaatje van twee, die eigenhandig weer werd tenietgedaan door MLG Pete (een van de vele aliassen van Pieter Hoekstra). Tot aan de pauze (12-13) is er niet meer een gaatje groter dan één geweest.

De coaches waren zeer tevreden over de eerste helft: “goed spel een veel doelpunten”, aldus een loei-enthousiaste Teun Zuiderveld. Zo blijven doorgaan, was dan ook het devies.

Luts is Clutch?

Dat devies werd niet heel goed opgevolgd, want de aanval draaide stroef na de pauze en de verdediging kreeg een ‘oeps, ik ben de korf voorbij, dus ik gooi ‘m maar blindelings omhoog’-bal tegen. Maar door sterk, verdedigend werk van het eerste aanvalsvak, konden Henk van der Wijk en (nogmaals) Pieter Hoekstra de stand weer in evenwicht brengen. Nadat Lutske de stand vervolgens op 15-15 bracht, deed Ritola een laatste, verwoede poging om de thuisploeg van zich af te schudden: 15-17. Dat was echter gerekend buiten Tjalling van der Heide en (opnieuw) Lutske Hoekstra, die van afstand de 17-17 noteerde. Met nog één minuut te spelen, koos de thuisploeg om met gedoseerd aanvallen de laatste minuut vol te spelen en zo geschiedde het. De reus werd niet gedood, maar met een prettig gevoel zal Ritola 4 ook niet naar Zuidlaren afreizen.

Doelpunten: Pieter Hoekstra (6), Lutske Hoekstra (5), Henk (2), Tjalling (2), Siska (1) en Ilse (1).

Na afloop werd Lutske bedankt voor haar inzet en veel succes gewenst met haar langdurige herstel. Bedankt nog voor de ‘meegereisde’ supporters, de arbiter en de invallende Teije-Frits. Zonder jullie hadden wij niet gewonnen! Nu ook niet, maar oké.

Hier na gaan wij de zaal in en ik zou het najaarsveldseizoen graag met de volgende woorden afsluiten…

“De Oanhâlder Wint/Wêz Handich 3: Reuzendoders”