DOW/WH 3: overwinning valt in het water in Oldeholtpade

In herfstige omstandigheden speelden, op zaterdag 8 oktober, SCO 4 en DOW/WH 3 tegen elkaar om te bepalen wie de beste blauwhemden van de competitie waren. Beide ploegen spelen in de middenmoot van de competitie en ook beide ploegen wilden er een spannende, snelle wedstrijd van maken.

Teun Zuiderveld en Anna de Vries hadden voor de terugkerende Pieter Hoekstra een mooie rol in gedachten om de langste speler van de tegenstanders te bespelen, maar dat feest ging niet door omdat SCO hem op de bank liet starten. Daarom deze opstelling:

Aanval                                                                                                Verdediging

Johan Zandstra                                                                                Pieter Hoekstra

Tjalling van der Heide                                                                   Henk van der Wijk

Hinke Sytske Lok                                                                            Ilse Reitsma

Geriena Bosma                                                                               Siska Weidenaar

In relatief droge omstandigheden schoot SCO 4 uit de startblokken. Van afstand werd het 1-0, 2-0 en 3-0, voor dat Henk (eveneens van afstand) iets terugdeed. Dit remde de thuisploeg allerminst en de korf werd veelvuldig gevonden. SCO liep uit naar 7-3 en op dat punt stabiliseerde de wedstrijd enigszins, het gaatje bleef tussen de 3 en de 5 doelpunten verschil. Kort voor de pauze kwamen de Rottevalsters/Eastermarders terug tot 10-8, maar de thuisploeg wilde met vier verschil rusten, dus de ‘Oldeholtpaadse froulju’ setten it op 12-8.

Na de pauze pikte het aanvoedersduo het scoren op, echter hun tegenstanders ook, dus liep de thuisploeg verder uit naar 16-11. Dat was het moment voor de Pompeblêden om de duimschroeven aan te draaien, beetje bij beetje kwamen de gasten terug in de wedstrijd en een strafworp van Johan Zandstra zette de ploeg op 18-19 zelfs op voorsprong.

Daarna ging het tot 20-20 gelijk op, maar was het toch de thuisploeg die de punten wisten te behouden: 22-20. Na afloop baalde de uitploeg flink van het uiteindelijke resultaat, maar het spel was gelukkig weer een stuk beter na de afslachting in Groningen en de alleen op papier spannende wedstrijd tegen De Hoeve. Bedankt Hinke Sytske, Froukje en Hessel voor het meedoen/reservezitten!

Doelpunten: Johan (6 -1), Henk (6), Tjalling (4 +1), Hinke Sytske (1), Ilse (1), Pieter (1) en Siska (1).

Omdat het tellen van de doelpunten tegen De Parabool niet helemaal goed was gegaan, is de administratie bij deze weer rechtgezet. Volgende week komt de koploper op visite in Eastermar om 14.00 uur en de anonieme verslagschrijver/-schrijfster heeft er alvast zin in! Jullie ook?