Geen 18, geen auto

Een jong team heeft voordelen, maar toch voornamelijk nadelen. Zondagochtend 24 september beseften de spelers van Wêz Handich/DOW 2 pas echt hoe nuttig een vervoersschema kan zijn. Via-via werden er een aantal auto’s geregeld en zo kon er toch nog naar Oude Pekela gereden worden.

Om 11:30 uur (Prime Time volgens Tjalling van der Heide) kon de wedstrijd beginnen. Na vijf minuten was er nog geen doelpunt gevallen, maar had de scheidsrechter wel al op luidrichtige wijze dertien spelers gewaarschuwd om het lichaam vooral niet te gebruiken. Het eerste doelpunt van de blauwhemden kwam van Pieterroel Bouwmeester. Hij verving Jorian Kamp, die vandaag het notuleren verkoos boven het korfballen. Via Teije Frits Benedictus kwamen de 1-2 en de 1-3 op het scorebord.

Ook Hessel had het op z’n heupen, met o.a. drie doelpunten in drie minuten van onze spirituele leider stond het al snel 2-8 in het voordeel van de equipe van Sjouke Stoker. Dat was het moment voor een dame van WSS om haar team op sleeptouw te nemen. Haar kapsel mocht dan wel kort en pittig zijn, het duurde toch erg lang totdat ze afgestopt werd. Zeven doelpunten van WH/DOW en achttien opmerkingen van de scheidsrechter over contactsport verder was het tijd voor de thee.

De thee werd geserveerd met suiker en was in mooie kopjes gegoten.

De tweede helft liep de Rottevalle/Eastermar-combinatie via 14-17 uit naar 16-23. De veel te agressief en luidruchtig coachende Sjouke Stoker maakte wederom gebruik van het nieuwe wisselsysteem door Lieke de Vries, Nynke Bargerbos, Henk van der Wijk en Tjalling van der Heide speelminuten te gunnen. Laatstgenoemde speelde ongeveer even lang als dat hij geslapen had, waarvoor veel respect en onbegrip bestaat binnen de vereniging.

De eindstand werd bepaald op 19-26, de scheids werd bedankt (die overigens gewoon een prima pot heeft gefloten) en de punten gingen mee naar huis. Volgende week komt koploper ZKC ’19 3 op bezoek. We hopen vanaf 13:00 uur weer veel publiek langs de zijlijnen te zien!