Wêz Handich/DOW verliest bekerderby tegen Drachten.

Na een belangrijke en zwaarbevochten overwinning afgelopen zondag stond de volgende wedstrijd alweer op het programma. En niet zomaar een wedstrijd, een echte derby in het bekertoernooi tegen Drachten/van der Wiel 1.
De afgelopen wedstrijden verliepen erg wisselvallig voor de combinatieploeg van trainer/coach Ljibbe Kuipers. Na een dramatische start werd het spel iets verbeterd en werden er belangrijke punten gepakt tegen KIOS en DOT. Toch was het spel op sommige momenten nog niet hoe het moest zijn en waren er genoeg verbeterpunten.
De bekerwedstrijd tegen Drachten leek dan ook een goede wedstrijd om een stijgende lijn door te zetten richting de wedstrijd van zondag tegen AKC.

In de kleedkamer werd benadrukt dat onze tegenstander gebrand was om deze wedstrijd iets te bewijzen. Niet voor niets was dit dan ook een echte derby. En zo gezegd begon Drachten vlammend en na een kleine 10 minuten keek WH/DOW tegen een achterstand van 6-1 aan. De thuisploeg combineerde makkelijk en de doelpunten vielen (te) makkelijk. Een afstraffing dreigde, maar de blauwhemden wisten zich op te scherpen zowel in aanvallend als in verdedigend opzicht en dit leidde tot een comeback: 9-9. De scherpte ebde helaas net voor rust weer enigszins weg en zo wist de thuisploeg nog voor rust een gaatje te slaan naar 14-10.

In de rust werd aangegeven dat er veel druk op de ballijn werd gegeven en dat daaruit kansen moesten ontstaan. Daarnaast moest verdedigend er een schepje bovenop als we nog kans wilden maken op een overwinning. Met het mes tussen de tanden werd de er gefloten voor de 2de helft. Ook in deze helft weerde de combinatieploeg uit Eastermar en Rottevalle zich kranig. Na opnieuw op een gelijke stand te zijn gekomen, wist Drachten toch uiteindelijk een gat te slaan van 4 doelpunten. De eindstand werd uiteindelijk 26-21, maar WH/DOW kan met opgeheven hoofd terugkijken op deze wedstrijd. Er werd veel strijd geleverd en aanvallend werden de nodige kansen gecreëerd. Helaas was Drachten scherper in de afronding en was WH/DOW niet in staat om het spannend te maken tot het einde. Na deze bekerwedstrijd kijkt men met vertrouwen naar komende zondag als men afreist naar Almelo voor de uitwedstrijd tegen AKC 1.
Publiek bedankt voor de support en hopelijk zien we jullie komende zondag weer!