Net geen 30-klapper voor DOW/Wêz Handich 4

Op een mooie zondagmiddag in september mocht het vierde team van DOW/Wêz Handich aantreden tegen het tweede van Kinea uit De Knipe. Na de teleurstellende doordeweekse wedstrijd tegen AVO was net nu aan de blauwhemden om te laten zien tot waar ze in staat zijn. Na met z’n allen even ons vijfde team gesteund te hebben en nadat ook Sipke was opgetrommeld konden we aan de voorbereiding beginnen. Zoals iedere week waren ook nu de vakken weer een verrassing. De boodschap van de coach was echter geen verrassing: er moest gewonnen worden om de aansluiting met de top in de     competitie te behouden.

Ik maak gelijk even van de gelegenheid gebruik om aan onze achterban te melden dat Eetcafé ‘t Breed uit Eastermar ons in prachtige broekjes en rokjes heeft gestoken. Wij zijn onze sponsor natuurlijk erg dankbaar en vanaf nu zijn we niet meer van echt te onderscheiden en helemaal conform de kledinglijn van DOW en Wêz Handich. We raden u allen ook aan om een hapje en/of drankje te nuttigen bij ‘t Breed. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het patatje pinda, frikandel pinda en berehap pinda allemaal heerlijk zijn.

Terug naar de wedstrijd. In tegenstelling tot de laatste twee wedstrijden stond er nu een vrij jonge tegenstander op het veld. De ervaring leert dat DOW/WH 4 over het algemeen beter speelt tegen dit soort ploegen, zo ook vandaag. Beide teams beginnen voorzichtig aan de wedstrijd en Kinea noteert het eerste doelpunt. Ik kan er gelijk bij vermelden dat het ook de laatste voorsprong van Kinea was die dag. Tot 2-2 ging de boel gelijk op en daarna begon de machine bij de combinatieploeg te draaien. Ik zal niet doelpunt voor doelpunt de wedstrijd doornemen want dat is funest voor uw databundel, maar na 35 minuten spelen konden de blauwhemden met een voorsprong van 17-4 de kleedkamer opzoeken.

Na de rust ging de ploeg vrolijk verder met doelpunten maken. Ondanks dat Kinea wat beter in de wedstrijd kwam was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. De gasten uit De Knipe gingen positief om met de naderende ondergang, want gedurende het restant van de wedstrijd werd enthousiast geroepen dat het 6-6 in de tweede helft stond. Daar was DOW/WH 4 niet echt van onder de indruk en trapte het gaspedaal nog een paar keer in. Na 70 minuten vond de uitstekend leidende scheidsrechter PJ Boersma het genoeg en floot het eindsignaal. Uiteindelijk stond er een 29-13 eindstand op het scorebord en kon iedereen tevreden terugkijken op een mooie wedstrijd.

Op 24 september hopen we dit spektakelstuk te herhalen tegen Vitesse 2 in Beilen. We zien u allen daar.