Na regen geen zonneschijn voor DOW/WH 4

Op de midweekse donderdagavond stond voor DOW/WH 4 de inhaalwedstrijd tegen AVO 4 op het programma. Met alle schotoefeningen van de dag ervoor fris in het geheugen gingen we fanatiek van start. Binnen de kortste keren stonden we dan ook voor met 1-0. De tegenstander was helaas bekend met het spreekwoord “Goed voorbeeld doet volgen” waardoor de stand vrij snel gelijk werd getrokken. De eerste helft werd hierdoor een klassiek geval van stuivertje wisselen. De schoten vielen moeizaam maar ook de tegenstander kon de korf niet beter vinden. Dit resulteerde in een stand van 5-5 bij rust.

Hiervoor waren we niet op deze regenachtige avond naar Assen gekomen dus de tweede helft moest dit echt anders. Blijkbaar moest dit nog goed doordringen bij iedereen want na rust bleef het eerst toch op dezelfde manier doorgaan tot 7-7. Op dat moment vond Vincent het tijd voor verandering en besloot zelf warm te gaan lopen. Dit had een uitstekende uitwerking op de spelers in het veld want ineens liepen we uit naar een stand van 7-10. Door de nieuwe spelregels kon er tactisch gewisseld worden. Vincent kwam er in voor Bartele en na het volgende dode spelmoment ging Bartele vervolgens er in het andere vak weer in voor Jacob.

Ons momentum viel daarna weer dood waarbij de tegenstander door onder andere een strafworp beetje bij beetje dichterbij kwam tot het 10-10 op het scorebord stond. Met enkele minuten nog te gaan was er tijd genoeg om de wedstrijd nog naar ons toe te trekken.
Uiteindelijk mocht dit niet het geval zijn. De tegenstander slaagde er kort voor tijd in om nog te scoren. Dit geluk was ons niet meer toebedeeld waardoor we met een zuur gevoel met de eindstand van 11-10 naar huis moesten. Lutske en Geriena bedankt dat jullie met ons mee waren.

Aanstaande zondag gaan we ons herpakken tijdens de wedstrijd tegen Kinea 2 thuis in Eastermar om 12:00. Tot dan!!