Goorecht 1- Wêz Handich/ DOW 4

Er was wat onenigheid over de vertrektijd. 10.00 Uur vertrek en 11.00 uur spelen in Hoogezand leek een deel van het team wat krap en er werd via de groepsapp voorgesteld een kwartier eerder te vertrekken. Niet iedereen had dit goed begrepen (we noemen geen namen) en uiteindelijk vertrokken we 10.05 uur richting Hoogezand. Vandaag was ons team eindelijk een keer compleet. Nynke hadden we uitgeleend aan het 5e.

Door wat extra gas te geven onderweg, kwamen we uiteindelijk om 10.40 uur aan bij de sporthal. Een groot complex met zwembad erbij. Wij gingen ons omkleden en gingen vervolgens de zaal in, daar troffen we een paar oudere mannetjes aan die aan het badmintonnen waren en vroegen wat wij daar moesten. ‘Natuurlijk korfballen’, hmmm, dan moesten we naar de andere hal, maar moesten dan wel buitenom. Wij alle tassen, kleding en schoenen gepakt en in blote benen en op zaalschoenen naar buiten. Gelukkig waren we er al snel. Op de klok van de wedstrijd voor ons stond de teller op nog 5 minuten spelen. Een snel praatje van Sido in het speciale EHBO hok aldaar en we konden beginnen met inschieten. De opdracht was, in de verdediging dames voor verdedigen. In de aanval heren voorin en dubbelen.
We hadden verwacht omdat we tegen Goorecht 1 moesten, dat we wel met muziek in zouden schieten en er wel een pupil van de week ‘de aftrap’ zou geven. Maar dit was helaas niet het geval.
De eerste helft van de wedstrijd ging moeizaam. Het eerste aanvalsvak kon moeilijk elkaar en de korf vinden. Toch stond het voor de pauze 5-8 voor Wêz Handich/ DOW 4.
Na de pauze kwam Janna erin voor Iris en even later Henk voor Pieter. Er werd de tweede helft met meer vertrouwen gestart en er werd aan beide kant goed gescoord.
De scheidsrechter had zijn goede bril vandaag niet op, hij zag het allemaal niet zo goed. Had niet opgemerkt dat de korf aan het eind van de wedstrijd wel heel flexibel was, waardoor een schuin schot toch netjes door de korf ging. Wat tot frustratie bij de tegenpartij leidde en de scheidsrechter daarom vroegtijdig het eindsignaal gaf.
De eindstand was 8-20.
Na afloop nog even gezellig in de kantine van de andere hal nagezeten.
Doelpunten:
Wietze 2, Sido 1, Foppe-Jan 3, Pieter 4, Henk 2.
Siska 4, BT 2, Ilse 1, Janna 1