DOW/WH 3 bindt Olympia opnieuw aan zegekar

Waar vorige week de trouwe achterban uit Eastermar ons een fantastisch wedstrijdverslag bezorgde, is het deze speelronde weer business as usual voor één van de leden van DOW/Wêz Handich 3. Op zondag 22 januari 2017 stond voor de combinatieploeg de uitwedstrijd tegen de Badr Hari’s uit Twijzel op het programma; oftewel Olympia 2. De thuiswedstrijd werd in november 2016 nog afgetekend gewonnen met 21-10; vandaag was het helaas een heel andere paar mouwen.

Dit weekend hadden we Jacob Boersma en Bente Hoekstra vrijaf gegeven om samen een tripje naar Rotterdam te kunnen maken om daar een wedstrijd van Feyenoord bij te wonen. Gelukkig hadden we Jorian Kamp bereid gevonden om samen met ons af te reizen naar Buitenpost. Na wat geschud en gehussel met de hoge hoed kwam de volgende fantasie opstelling eruit rollen. In de aanval werd gestart met de kanonnen Sipke, Jappie, Grytsje en Saroya. De verdediging was in handen van Vincent, Pierjan (ook wel Piejeej), Corien en Lisa. Hinke Sytske mocht het schouwspel vanaf de bank bewonderen.

Tijdens de bespreking hadden we afgesproken de wedstrijd binnen 30 minuten te beslissen, zodat we het onszelf niet te lastig hoeven maken. De realiteit van de eerste helft was dat we constant achter de feiten aan liepen en we ons lieten aftroeven door het anti-korfbal van Olympia. Gelukkig voor ons ging er zo nu en dan ook wel wat goed en lukte bij de club uit Twijzel ook niet alles. Dit resulteerde in de matige ruststand van 5-4 voor Olympia. De onderbreking werd gebruikt om het getoonde spel te bespreken en corrigeren, en de neuzen weer richting korf te krijgen.

De tweede helft werd aanzienlijk beter aangevangen door DOW/Wêz Handich want na 8 seconden liet Saraoya de gelijkmaker al aantekenen. Door gelijk daar achteraan nog twee keer te scoren kregen de combinatiestrijders iets meer lucht. Ondanks dat het spel van de uitploeg niet wezenlijk verbeterde kregen we wel wat meer vat op de zaak en bleven we aan de goede kant van de score staan. Dat leek althans zo, totdat Olympia zichzelf terug vocht tot 12-12 met nog 1:40 op de klok. De Twijzelaars begonnen zichzelf zelfs al rijk te rekenen. Dat was echter van korte duur want de voor Grytsje ingevallen Hinke Sytske schoot haar ploeg op een voorsprong. De volgende aanval was Jappie weer zuiver en was het over en uit voor Olympia. Een knock-out in de laatste ronde, zoals ook Badr Hari het graag ziet.

DOW/Wêz Handich 3 treft volgende week LDODK 4 in Gorredijk. We starten om 11:40. Als u een half uurtje eerder komt staat de koffie klaar. Tot volgende week!