DOW/WH A1 wint onverwacht de slag om de Leyen…….

DOW/WH A1 – De Pein A1

Op 14 januari speelden Wêz Handich/DOW A1 tegen de leeftijdsgenoten uit De Pein. De ‘uitwedstrijd’ (beide teams spelen in dezelfde sporthal) ging met ruime cijfers verloren: 17-7, dat beloofde niet veel goeds voor dit affiche. We gingen het veld in met de instelling om gewoon plezier te maken en gewoon te kijken waar het schip zou stranden; dat werkte in het begin prima. De aanval bestond uit: Henk, Tjalling, Riekje en Nynke. De verdediging uit: Jorian, Jorn, Marije en Anne Marie.

Het herenduo in de aanval wist een zeer goede samenwerking op touw te zetten met Tjalling als versierder en Henk als afmaker (lees: Tjalling haalde twee strafworpen binnen en Henk benutte de door P.J. Boersma gegeven strafworpen). Het andere vak wist de korf ook snel te vinden; Jorn Kloosterman schoot zijn vierde treffer van het seizoen binnen, middels een uitstartbal aangegeven door Jorian Kamp. De Pein kampte met het probleem genaamd ‘strafworpen’. Eén van de vier werden slechts benut in de eerste helft. En nadat Henk een afstandsdoelpunt produceerde, was de ruststand 4-1. Ik denk dat we kunnen spreken van een nieuwjaartraditie: vorig jaar scoorden wij niet voor de pauze, na de jaarwisseling scoort überhaupt niemand.

Tijdens de pauzebespreking was iedereen wel tevreden over het spel, maar we wisten ook dat De Pein zwaar ging wisselen en dat gebeurde dan ook: Pieter Faber werd ingebracht voor Arjen Biesma (tja, na 8 onderlinge wedstrijden ken je de namen en kwaliteiten van de spelers).

Pieter maakte zijn naam meteen waar en zette de 4-2 op het scorebord, maar Jorian had een antwoord paraat middels een onderhandse wacht-op-je-tegenstander-en-stap-er-dan-omheenbal. De Pein kwam terug tot 5-4 en dat was het sein om beter te gaan spelen: Henk benutte een zelfversierde strafworp en Anne Marie scoorde van afstand. De Pein kon middels een afstandsschot de 7-5 op het scorebord zetten – na het missen van twee strafworpen -, maar daar zette de combinatieploeg een heel puike sprint tegenover. In respectievelijke volgorde scoorden Henk (tweemaal), Jorn en Jorian van afstand om op een 11-5 voorsprong te komen. Vanaf dat moment lukte het De Pein wel om de korf te vinden, maar er stonden nog maar vijf minuten op de klok. De geelhemden kwamen nog terug tot 11-8, maar dat was niet voldoende om het nog spannend te maken.

Met de punten en het nodige zelfvertrouwen op zak kunnen de blauwhemden volgende week naar Balk afreizen tegen Harich A1. Het vorige treffen was behoorlijk spannend: de wedstrijd werd destijds pas in de laatste minuut beslist in het voordeel van Wêz Handich/DOW (14-13). Wij willen graag de supporters bedanken voor de massale opkomst en steun (had waarschijnlijk ook iets te maken met de wedstrijd na ons).

De doelpuntenmakers waren: Henk (5), Jorian (2), Jorn (2), Tjalling (1) en Anne Marie (1).