A1 verslaat hekkensluiter met minimaal verschil

Op 17 December vertrok de A1 richting Sneek om daar een potje te korfballen tegen de leeftijdsgenoten van De Waterpoort. De A1 staat bij aanvang op de derde plaats en De Waterpoort op de zevende en tevens laatste plaats. We startten met Henk, Tjalling, Marije en Anne Marie in de aanval. Het verdedigende kwartet bestond uit Jorian, Jurjen Rienk, Moniek en Emma.We begonnen voortvarend aan de wedstrijd. Slechts een 5-1 achterstand deze keer! Het was niet per se dat wij daarna beter gingen spelen, maar De Waterpoort benutte de kansen niet meer die ze kregen. Dus met zeer pover spel kwamen wij terug in de wedstrijd naar een stand van 5-4, waarmee wij gingen rusten. Qua tactiek hoefden we volgens coach Teun Zuiderveld niet zoveel te veranderen, we moesten het gewoon beter uitvoeren. Dat gebeurde. Echter had de Waterpoort A1 ook weer een paar kansen afgemaakt, waardoor wij niet konden uitlopen. Vooral Tjalling van der Heide ontpopte zich tot ‘redder’ van de ploeg door drie doelpunten te maken in de tweede helft en tevens een hoop strafworpen te versieren. Henk van der Wijk had het vizier echter niet op scherp staan tijdens de wedstrijd, waardoor de strafworpen weinig opleverden. Op de stand van 8-8 kwam Ineke Zandstra in het veld en dat deed, evenals tegen AVO, het spelbeeld omslaan. We liepen uit naar 8-11 door goals van Jorian, Emma en Marije. De thuisploeg scoorde nog eenmaal en zo was de eindstand uiteindelijk 9-11 in het voordeel van Wêz Handich/DOW A1.
Op 7 januari spelen wij een belangrijke wedstrijd tegen medekoploper Kinea. De vorige keer wonnen wij met 14-13, dus dat geeft enig vertrouwen richting die wedstrijd. Op 28 december zijn eerst nog de oliebollentoernooien voor jeugd en senioren, dus schrijf je in als zin hebt om te korfballen!

DOW/Wêz Handich A1 wenst je een gezond, sportief, vrolijk, zorgeloos en verslagrijk 2017!