Winnend het oude jaar uit…..

Afgelopen zondag 18 december 2016 stond voor Wêz Handich/DOW 3 de laatste (uit)wedstrijd van het jaar op het programma en wel tegen het bekende TFS 2. Waar we op het veld nog van ze hebben verloren gingen we vandaag toch voor de winst. Onze “coach” Vincent was niet aanwezig en zo nam Sipke de honneurs voor hem waar. Voor de wedstrijd werd besproken dat ons doel was om voor de pauze met 15 doelpunten voor te staan, zodat we de tweede helft het voor de supports en wissels iets minder spannend kunnen maken.

Er werd gestart in de aanval met Jacob, Sipke, Lisa en Grytsje en in de verdediging met Jappie, Pier Jan, Corien en Saroya. Iets later dan gepland floot scheidsrechter Bonne Altena het startsignaal voor de wedstrijd. De openingstreffer was dit keer voor Wêz Handich/DOW 3, maar zoals het gezegde zegt “goed voorbeeld, doet goed volgen” wist ook TFS 2 de korf te vinden. Helaas lukte het ons niet om een verschil te maken van 15 doelpunten. Tot aan de pauze bleef TFS ons in de nek hijgen en werden de kleedkamers met een 9-9 stand opgezocht. De tactiek voor de 2e helft werd besproken en vol goede moed werd het veld weer betreden. Na de pauze was het TFS die als eerste weer de korf wist te raken, maar dit was van korte duur. En langzaam aan konden we het verschil uitbouwen. Zo werd er naar 30 minuten speeltijd een winst van 14-20 behaald. Met deze 2 belangrijke punten in onze zak staan we nu op een mooie  2e plek in de competitie.

Op 8 januari staat de wedstrijd tegen koploper Rodenburg 3 op het programma. Graag zien we jullie in het nieuwe jaar weer. Voor nu wensen wij iedereen prettige feestdagen en alvast een sportief 2017!!