Een nieuwe Thriller

De shirtjes zitten weer schoon en opgevouwen in de tas, nu het verslag nog.
Na een moeizame start, wat verslapers hier en daar stond toch iedereen op tijd voor het eerste fluitsignaal in het veld.
Hiervoor afgaand had speler Vincent nog een traktatie mee genomen, omdat hij op 5 december 28 kaarsjes uit mocht blazen. Vincent nam omdat hij gelijk met de goedheiligman jarig is voor ons allen een heerlijke chocolade letter mee. Na een bakje koffie of thee en de chocoladeletter veilig opgeborgen in de tas vertrok iedereen richting kleedkamer om zich op te maken voor de wedstrijd.

De delegatie van wh/dow 3 mocht het opnemen tegen owk, die vaak als lastige tegenstander word gezien. Ik kan me nog herinneren dat het 3de team van wh/dow in de vorige wedstrijd met een goudenwissel het in de laatste seconde nog gelijk wist te maken en dus toch een puntje mee terug nam.

Deze wedstrijd gingen we goed van start de eerste 3 doelpunten waren voor ons, toen pas kwamen zij met een antwoord. De 3 tot 4 doelpunten voorsprong wisten we te behouden tot aan de pauze.
Doordat wij toch zelf een aantal foutjes maakten lukte het ons niet meer uit te lopen dan die 3 tot 4 doelpunten. De foutjes zouden er dus uit moeten om nog verder de voorsprong te nemen.
De foutjes werden er uitgehaald, maar het scoren daar in tegendeel werd minder, met als gevolg dat de thuisploeg terug kon komen tot een 13-15 tussenstand.

Voor de 3de team word dit eigenlijk een beetje normaal, de voorsprong nemen en dan toch de touwtjes iets te ver laten vieren. Voor de medespelers op de kant was en werd het een ware thriller! Dit was goed te merken, het was soms drukker op de kant dan in het veld, er werd geroepen, misschien zelfs geschreeuwd, gesprongen heen en weer gelopen alles om de zenuwen een beetje in bedwang te houden en teamleden in het veld aan te moedigen vooral door te gaan zodat al hun gedane werk niet voor niets zou zijn!
Gelukkig hield de delegatie stand en wisten ze de punten in de wacht te slepen. Ze lieten OWK dan wel heel dicht bij komen, maar lieten zich de punten niet afpakken. Er werd in Leek gewonnen met 15-16 de punten konden dit keer dus allemaal weer mee terug naar Rottevalle.

Voor de volgende wedstrijd, dit keer hoop ik geen thriller ook geen drama, maar meer een actie wedstrijd met een romantisch einde moet u volgende week 12.10 uur aanwezig zijn in de Dunoard hal te houtigehage.
Tot dan!