Verlies Wez Handich/DOW A1 tegen de Pein A1

De eerste competitiewedstrijd in de zaal was gelijk een belangrijke: namelijk een ‘uitwedstrijd’ tegen De Pein A1. Op voorhand een spannend affiche, maar de realiteit bleek heel anders. De aanval bestond uit Henk, Jorn, Ineke en Emma; het verdedigende kwartet was: Jorian, Tjalling, Marije en Nynke.

De Pein schoot uit de startblokken en kwam op een 3-0 voorspong, voordat Marije middels een vrije bal wat terugdeed namens de A-selectie. Het bleek geen opmars voor meer. Henk hield de ploeg met een strafworp en een afstandsschot nog een tijdje in de wedstrijd, maar in de rust stond het 9-3.

Trainers-/coachesduo Teun Zuiderveld en Anna de Vries vond het optreden ondermaats van de ploeg. We kregen in de eerste helft veel te veel doorloopballen tegen in situaties waarin dat niet nodig was.

De tweede helft ging niet veel beter dan de eerste. Wéér werd er zwak gestart en dat leidde opnieuw tot tegentreffers, zes in totaal. Marije, Emma, Jorian en Nynke maakten allen nog één treffer om de score iets dragelijker te maken, maar De Pein speelde de wedstrijd goed genoeg uit dat het weinig uitmaakte. Hier bij aangetekend dat de treffer van Jorian de mooiste van de middag/avond was; een trekbal van zeven meter.

De eindstand van 17-7 was een terechte en er is hoop ‘werk aan de winkel’ voor de A’s, want deze wedstrijd geeft geen zelfvertrouwen richting de rest van de competitie.

Jurjen Rienk, nog bedankt voor het reserve zitten en volgende week spelen we thuis (Burgum) tegen Harich A1. De wedstrijd begint om 13:15 uur.