Tja………………………………..

Tja, een zomer vol lekker eten, zon, zee, drank en veel te weinig beweging achter ons. Slechts een paar, of voor sommige (g)één, training in de benen. Komt het moment toch daar dat het nieuwe seizoen weer gaat beginnen en zo ook voor het vierde.

Na een week mooi weer en een komende week met nog mooier weer, was voor deze zondag slechts ruimte voor water, veel water, voorspeld.
In de regen verzamelen op ’t Hagehiem en in de auto op naar Gorredijk. Het zesde team van LDODK stond te popelen via ons hun eerste punten van het seizoen te pakken. Een ervaren ploeg wie al jaren samen is en draait op pure routine en drie reuzen van toch minimaal twee meter en een beetje.
Wat wij daar tegenover konden zetten was een nieuw samengesteld vierde met wat ervaring, jonge honden en alles daar tussenin.

Inmiddels warm gedraaid onder het genot van een warm schijnend zonnetje konden we bijna beginnen.
Met Taeke, Pieter, Ilse en Janna in de aanval en Sido, Wietze, Iris en Siska in de verdediging klonk om 10.00 het fluitje van de scheids en konden we los.
LDODK kwam door een schot op voorsprong. Maar een uitstartende Taeke maakte weer gelijk. Wietze benutte vervolgens de versierde strafworp. Sido was nog scherp met een uitstarter, 1-3.
LDODK bleek veerkrachtig en niet veel langer stond er alweer een 3-3 op het bord. Wietze benutte nog een strafworp en de groenen maakten van afstand de 4-4. Taeke heeft inmiddels zijn plek afgestaan aan Foppe-Jan. Na de 5-4 was een klein kansje slechts een koud kunstje voor Pieter… 5-5. Met nog een paar seconden in de eerste helft schiet Sido de 5-6 binnen van afstand, maar ook LDODK doet nog een kunstje en met 6-6 op het scorebord is het tijd voor een bakkie thee.

Er worden wat plannen voor de tweede helft besproken. En voor Lisa worden alvast wat minuten ingepland.

De tweede helft blijft gelijk op gaan en het blijft spannend. FJ legt er een doorloopbal in, maar er volgt direct antwoord. Wietze maakt met één hand nog een doorloopbal maar ook dit wordt beantwoord. Wij pakken nog een keer de voorsprong door een klein kansje van Pieter, maar wederom volgt de gelijkmaker. Inmiddels staat de teller op 9-9 en vordert de wedstrijd. Inmiddels versterkt met de komst van Lisa, doet ze direct van haar spreken door een schot van afstand. Al kan deze ook (deels) op naam van Sido met zijn “losse handjes”. Wietze maakt ook zijn derde strafworp en met nog één minuut op de klok zijn we twee punten los. De thuisploeg benut in de laatste seconde nog een strafworp en zet daarmee de eindscore op 10-11.

De eerste punten zijn voor het vierde in de pocket!
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen OKO/Bies 3 op het menu.

Supporters bedankt! Lisa bedankt dat je mee wou!

Doelpunten:
Wietze (4), Pieter (2), Sido (2), FJ, Taeke en Lisa