Na regen komt zonneschijn………

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tussen WH/DOW 3 en DIO 3 gepland op de sportvelden in Oosterwolde. De spelers van het 3e hadden voor de zekerheid de sjaals en mutsen maar meegenomen want er werden winterse buien inclusief bijbehorende temperaturen voorspeld.

Vincent kon er deze wedstrijd niet bij zijn, maar in Teije Frits hadden wij een zeer goede vervanger gevonden. Rond 12:00 uur kwamen we aan in Oosterwolde en Lisa had heerlijke zandkoekjes gebakken. Samen met een bakje koffie/thee een goed begin voor de wedstrijd zou je denken.
Om 13:00 uur floot de scheidsrechter het startsein, maar blijkbaar vielen de zandkoekjes nogal zwaar op de maag want de eerste helft ging niet helemaal zoals gepland. De aanvallen verliepen redelijk maar leverden te weinig goals op. Voor de tegenpartij pakte het wel goed uit en voordat we er erg in hadden stonden we met 3-0 achter. Uiteindelijk gingen we met een ruststand van 6-2 de kleedkamers opzoeken.
Tijdens de theepauze (met een mandarijntje van de coach) zette Henk Sjoerd iedereen weer even op scherp en hij had maar één boodschap; doorgaan met aanvallen en goals maken! Na de pauze ging de knop om en begon WH/DOW wel te scoren. DOW deed zijn naam eer aan en de aanhouders zetten door! Beide aanvalsvakken gingen beter draaien en de verdediging was zo sterk dat DIO geen enkele goal meer heeft gescoord in de 2e helft. Teije Frits en Hinke-sytske werden richting het einde van de wedstrijd nog ingewisseld. De eindstand van de wedstrijd was 6-10.
De weergoden waren ons uiteindelijk zeer goed gezind aangezien we tijdens de wedstrijd alleen maar zon hebben gezien. De enige regendruppen die vielen, vielen in de pauze en deze waren gelukkig op één hand te tellen.
Over twee weken staat de wedstrijd tegen Vitesse uit Beilen gepland om 12:00 in Eastermar. Iedereen is welkom om ons aan te moedigen:-)

grt Hinke-sytske