Wez Handich/DOW pakt belangrijke punten in Wolvega

Nadat vorige week de wedstrijd net een paar minuten te lang duurde was het zaak om deze week wel de punten te pakken. Op het programma stond de uitwedstrijd tegen SIOS uit Wolvega. De thuiswedstrijd werd gewonnen (16-12) en ook nu waren de punten hard nodig om bij de onderste plekken vandaan te blijven. Vorige week had SIOS knap gewonnen van directe concurrent ZKC, dus ruimte voor onderschatting was er geenszins.

Om 14:30 floot scheidsrechter L. van der Lei voor het beginsignaal en de blauwhemden schoten daarmee uit de startblokken. Verdedigend had de ploeg alles goed onder controle en de aanvallen werden goed opgezet en ook goed afgerond. Dit resulteerde in een 2-8 voorsprong. Echter na de goede start werd in de verdediging een aantal fouten en overtredingen afgestraft door de thuisploeg waardoor de ruime voorsprong werd verkleind tot 6-10 bij rust.

In de 1ste helft had de combinatieploeg de kans om de wedstrijd te beslissen laten liggen. Dus was het zaak om in de 2de helft te voorsprong te behouden, al dan niet uit te bouwen, om zo de 2 punten veilig te stellen.

De thuisploeg dacht hier echter anders over. Het eerste wapenfeit was nog voor de blauwhemden, maar daarna werd er over en weer gescoord. Het gaatje werd echter nooit kleiner dan 3 doelpunten en zo kwamen de 2 punten eigenlijk de gehele wedstrijd niet meer in gevaar.

De felbegeerde punten waren eindelijk binnen en zo neemt WH/DOW enigszins afstand van de onderste regionen. Met nog 3 wedstrijden te gaan staat het met 4 punten voor op directe concurrenten ZKC en SIOS. Over 2 weken is de volgende thuiswedstrijd tegen KIOS uit Ruinerwold. Publiek is van harte welkom op het Hagehiem te Rottevalle.