Afsluiten met moeizame winst

Ondanks het prachtige weer van afgelopen zondag, stond er voor WH/DOW 3 nog een zaalwedstrijd op het programma. Ditmaal moest er aangetreden worden tegen Korwi uit Winschoten. Voor beide ploegen stond er niets meer op het spel, er werd alleen gestreden om de eer.

Het vorige treffen tussen deze beide ploegen resulteerde in een moeizame wedstrijd. Dit moest omgezet worden in een leuke wedstrijd, waarin genieten en sportief spel op nummer 1 moest staan. Ook zouden we dit keer bedacht moeten zijn op de speelwijze van Korwi, zodat er met enkele tactische aanpassingen geen problemen zouden moeten zijn.
Om 12:50 uur vond de scheidsrechter dat beide ploegen hun theoretische spelbepalingen wel in de praktijk mochten tonen en zo werd de wedstrijd gestart. Het was de thuisploeg die het scherpst begon aan de wedstrijd en al vrij snel stond daar de 2-0 op het scorebord. Het tweede aanvalsvak van WH/DOW 3 had meer moeite met scoren, waardoor Korwi weer kon aansluitend. Het grootste verschil tussen beide ploegen werd gezet bij een 8-4 tussenstand, maar nog voor de rust wisten de Winschotenaren alweer gelijk te komen.
Het spel van de thuisploeg moest de tweede helft anders, zeg maar gerust compleet anders. Met name het verdedigende vak had moeite in de wedstrijd te komen. Henk Sjoerd zette daarom iedereen op scherp, want ook voor deze wedstrijd gold; verliezen is geen optie. De stevige bespreking had zijn vruchten afgeworpen, in de eerste minuut van de tweede helft werd de bal tot 2 keer toe op spectaculaire wijze onderschept, waardoor de aanval ook direct een doelpunt uit kon scoren. Ook de aanval daarop kon gescoord worden en zo werd weer een verschil van 2 doelpunten gecreëerd.
Echter werd de tweede helft een kopie van de eerste, het verdedigende vak kon niet in het wedstrijdritme komen en had daardoor erg veel moeite om kansen te creëren. Als de aanval niet scoort, is het logisch je tegendoelpunten moet incasseren. De grootste marge werd genoteerd op 13-10, maar ondanks de marge wist Korwi wederom langszij te komen. Gelukkig was de thuisploeg iedere keer aan de goede kant van de score te staan. Nog voor het eindsignaal werd er nog 4 keer gescoord, waarbij WH/DOW 3 voor hun rekening mochten nemen. Eindstand werd bepaald op 16-14.
De laatste punten zijn binnen en de spelers (plus staf) kunnen zich voorbereiden op de veldcompetitie, waar alles nog mogelijk is. De eerste wedstrijd wordt gespeeld op 02 april op de grasvelden van DOW. U bent van harte welkom om de ploeg aan te moedigen!