DOW/Wez-Handich A1 wint gemakkelijk van Nic A2

Zaterdag 31 augustus stond de return tegen Nic op het programma. De eerdere ontmoeting eindigde in een 14-13 winst waar Tjalling van der Heide in de allerlaatste seconde een strafworp wist versieren. Vandaag was het de taak om het niet zo spannend te maken.

We begonnen dan ook scherp aan de wedstrijd. Het eerste schot van de wedstrijd ging er dan ook meteen in na een goed en rustig uitgespeelde aanval. Niet veel later kon Tjalling van der Heide na een goed spel van de heren met een uitstartbal de twee nul op het scorebord laten zetten. Er werden veel afvallende ballen gevangen in de aanval wat leidde tot veel kansen. Toch scoorde Nic de aansluitings treffer. Maar dichter bij dan deze 1-2 konden ze echter niet komen. Door het goede spel in de beginfase kon er al snel een 1-6 op het scorebord tevoorschijn komen. Wanneer wij een doelpunt tegen kregen werd hier snel op gereageerd door zelf ook te scoren. Zo konden we de rust in gaan met een 3-9 voorsprong. In gevaar zijn we nooit meer gekomen al was het wel zo dat de kansen niet goed genoeg werden afgerond mar het vakspel was de gehele eerste helft snel en goed.

De tweede helft werd er iets meer over de dames gespeeld omdat de heren onder korf alles hadden. Dit leidde al snel tot een goal van Riekje Hamstra. Zo konden we de voorsprong geleidelijk vergroten. Er werd nu wat vrijer gespeeld. Waar we de vorige keer nog moeite hadden om afstand te nemen werd nu Nic volledig stilgelegd in de verdediging. Er werden uiteindelijk twee verse krachten ingezet. Mark van der Wijk, spelend in B’s, werd er ingebracht door een goed spelende Teije Frits Benedictus. De gebroeders Van Der Wijk zaten nu bij elkaar in een vak wat echter goed uitpakte. Uiteindelijk maakte Mark ook nog een mooie one-hander. Ook kwam Anne Marie Benedictus, eveneens spelend in de B’s, in het veld voor Ineke Zandstra. (Anne Marie en Mark vielen beide goed in) later kwam Alie Veenstra ook nog in het veld, zij kon haar goaltje ook nog meepikken. De eindstand was volgens ons 8-18. Maar de scheidsrechter was volgens ons, hoe moet je het zeggen, “It paad bjuster”. En heeft 9-17 op het wedstrijd formulier genoteerd.
Maar gelukkig hebben we de punten gemakkelijk mee naar huis genomen, dat geeft moed voor volgende week. Waar we moeten strijden tegen het lastige HHV.

Doelpunten Ineke (1), Alie (1), Mark (1), Henk (1), Riekje (2), Tjalling (1), Teije Frits (5), Anne (6)