Matige tweede helft kost bijna punten in Beilen

Op zondag 24 januari 2016 vertrok de selectie al om 10:30 uur richting Beilen voor een wedstrijd tegen oude bekende Vitesse. Da’s voor ons doen een behoorlijk vroeg tijdstip op de zondag, maar met de nodige moeite was het dan toch iedereen gelukt om It Hagehiem op tijd te bereiken. Na een niet al te beste wedstrijd vorige week tegen Rodenburg, waar veelvuldig werd verzaakt af te ronden, ging het met de nodige goede voornemens richting Drenthe.

Vitesse had dit seizoen goede wedstrijden gespeeld en veel doelpunten gemaakt, maar kon de wedstrijden vaak nét niet binnen slepen. Met een magere 4 punten uit 7 wedstrijden staat Vitesse voor hun doen ongewoon voorlaatste in poule 2A. Men zou zeker gebrand zijn om in eigen huis nu eindelijk eens de volle winst te pakken. Extra leuk natuurlijk als je daarbij van de tot nu toe ongeslagen koploper wint. Zaak voor Wêz Handich/DOW om vooral het eigen spelletje te spelen en ook deze wedstrijd op kampioenskoers te blijven. Vooraf was het in ieder geval duidelijk dat het belangrijk was om Vitesse van scoren af te houden.

Wêz Handich/DOW begon slordig en maakte veel fouten maar … er werd ook gescoord. De fouten resulteerden helaas wel in strafworpen en tegen doelpunten. Zo bleef Vitesse enige tijd op gelijke hoogte met Wêz Handich/DOW. Maar met een aantal goede aanvallen kon Wêz Handich/DOW de wedstrijd toch wat meer naar haar hand zetten en werd er in de eerste helft alsnog een gaatje geslagen. Het werd rust bij een stand van 9-13 in het voordeel van de Rottevalle/Eastermar-combinatie.

In de pauze was de analyse duidelijk: aanvallend en scorend goed op weg, maar verdedigend nog steeds te veel foutjes. Belangrijk was om nog meer druk te zetten, zodat er minder geschoten kon worden door Vitesse. Met een goed gevoel en 4 doelpunten voorsprong kwam Wêz Handich/DOW de kleedkamer uit om de wedstrijd met de adviezen van coach Gerjan Gorter nu definitief binnen te slepen.

De tweede helft begon en er was meteen een gebrek aan goede communicatie, waardoor de eerste bal al een plaatsfout opleverde. Vervolgens kreeg Wêz Handich/DOW in korte tijd drie doelpunten tegen waardoor de hete adem van Vitesse steeds duidelijker voelbaar werd. De gehele tweede helft konden we toch weer een aantal keren keer op een puntje voorsprong komen, maar pas in de allerlaatste minuut werd de wedstrijd – die op dat moment op 19-19 stond – beslist door een strafworp, die koelbloedig door Wêz Handich/DOW werd benut; 19-20. Veel meer billen knijpen dan vooraf de bedoeling was geweest …

Een makkie was het ook deze keer dus geenszins in Beilen. Met name de tweede helft liet nogal wat te wensen over. Maar de beide wedstrijdpunten werden met het nodige doorzettingsvermogen wel weer binnengesleept. Quick’21 won van Sparta en blijft (met een wedstrijd méér gespeeld) tweede op 4 punten afstand.

We danken het meegereisde publiek en de wissels voor hun aanwezigheid en support. Volgende week zaterdag (30 januari) spelen we om 20:30 uur thuis in de Dúnoardhal in Houtigehage tegen Sparta (Ze). U bent weer welkom … er zijn nog (wat) kaarten.