De kater komt later

Na een zeer geslaagde spel- en feest avond was het zondag 24 januari tijd voor misschien wel de belangrijkste return. De formatie uit Rottevalle en Eastermar mocht aantreden tegen het tweede van TFS. Aangezien de wedstrijd pas om 15:40 uur plaats vond, kon iedereen de kater goed uitslapen, zodat de wedstrijd scherp gestart kon worden.

Ondanks dat beide ploegen in hun eigen vertrouwde hal speelden, was het TFS die de score opende. Tot aan de 3-3 kon de combi ploeg nog bijbenen, maar daarna liet de thuisploeg zien dat zij zich niet verslaan. Daarbij speelde DOW/Wêz Handich niet alleen tegen TFS, maar vooral ook tegen zichzelf. Hierdoor kon men het geluk niet afdwingen en te weinig doelpunten creëren.
Al vrij snel werd duidelijk dat het een wedstrijd zou gaan worden met veel vrije ballen en later ook strafworpen. Ieder klein vergrijp werd direct streng afgefloten. In de eerste helft waren al meer dan 10 vrije ballen gegeven, wat resulteerde in een stand van 10-6 in het voordeel van TFS.

In de rust werden de spelers met beide voeten op de grond gezet door Henk Sjoerd. Het spel was zeker nog niet gespeeld en we hadden nog alle tijd om langs zij te komen. Echter moest het spelbeeld van de eerste helft wel achter ons gelaten worden, dat was te slecht voor woorden. Er werd niet gespeeld als een team, maar als een individu en daar kom je tegen een sterke tegenstander niet ver mee.
Al redelijk snel na het eerste fluitsignaal in de tweede helft bleek dat DOW/Wêz Handich wederom niet de gelukkige zou zijn. TFS wist direct 2 afstandsschoten en een dubieuze strafworp te benutten. De wedstrijd was gespeeld en de hoop om het tij te keren was vervlogen. Het bleef een zeer onaantrekkelijke wedstrijd om naar te kijken. Een compleet andere wedstrijd als hiervoor tegen Rodenburg. Bij een stand van 20-10 vond iedereen het wel best zo en werd snel de kleedkamers opgezocht. Het weekend begon met een zeer geslaagde avond, maar eindigde voor het derde helaas toch met een flinke kater…