Wêz Handich/DOW B1 blijft ongeslagen in Dúnoardhal

Mocht u op zoek zijn naar spannende wedstrijden, dan bent u bij Wêz Handich/DOW B1 aan het juiste adres. Op zaterdag 23 januari 2016 werd er voor de derde maal op rij gespeeld tegen een medetitelkandidaat. Nadat er twee weken terug gewonnen werd in Ureterp en vorige week gelijk gespeeld in Drachten, was het zaak om deze wedstrijd beide punten in eigen huis te houden.

Voor de vierde keer trad het combinatieteam aan tegen de B2 van Mid-Fryslân uit Grou. In de zaal werd er verloren bij Mid-Fryslân, op het veld werden beide wedstrijden winnend afgesloten door de combiploeg uit Rottevalle en Oostermeer. Nadat Vincent Nicolai om 12:00 uur het fluitsignaal gaf voor het begin van deze wedstrijd, waren het de gasten die de score openden, waarna WH/DOW het initiatief overnam. De eerste helft kwam er geen grotere marge dan twee punten op het scorebord. De ruststand was 4-3 in het voordeel van de Sjoerd Kingma/Elzinga-formatie.

In de rust gaf interim-coach Wobbe van der Wijk nog een aantal handige tips om de wedstrijd definitief naar ons toe te trekken. Jammer genoeg begon ook de tweede helft met een doelpunt van de rood-zwarten, maar weer was het Wêz Handich/DOW die het betere spel liet zien. Op 7-5 waren het de blauwhemden die voor het eerst afstand namen. Mid-Fryslân knokte zich echter knap terug. Met nog vijf minuten op de klok stond het 7-7 en leek het uit te lopen op een gelijkspel. Maar in de laatste minuut was het Janne de Jong die de thuisploeg van achter de korf naar de koppositie toeschoot. Het eindsignaal van de prima fluitende scheidsrechter klonk niet veel later. Al met al de zoveelste spannende wedstrijd van het zaalseizoen.

Doelpunten: Mark van der Wijk (3), Janne de Jong (2), Nynke Bargerbos (1), Grytsje Antuma (1) en Dieuwke Bosma (1).