Wêz Handich/DOW ontworsteld zich in laatste kwartier aan Rodenburg

Op zondag 17 januari 2015 stond de eerste return op het programma voor Wêz Handich/DOW. Wêz Handich/DOW draait een fantastisch zaalseizoen en bezet met 12 punten uit 6 wedstrijden de nummer 1 positie in poule 2A. Op royale afstand gevolgd door Quick ’21 die uit 8 wedstrijden 10 punten heeft weten te behalen.

Hillebrand Wiersma verovert de afvallende bal voor Wêz Handich/DOW foto Jacob Heres – korfbalfoto.nl © 2015

Hillebrand Wiersma verovert de afvallende bal voor Wêz Handich/DOW
foto Jacob Heres – korfbalfoto.nl © 2015

Om 15:50 uur klonk het startsignaal van de heer J. Terpstra. Rodenburg begon sterk. Al in de eerste aanval werd de defensie van Wêz Handich/DOW getest middels een doorbraak die gelukkig voor de Wêz Handich/DOW-formatie onbenut werd gelaten. Niet veel later was het was het opnieuw Rodenburg dat Wêz Handich/DOW het nakijken gaf. De gasten wisten maar liefst driemaal achtereenvolgens te scoren voordat Wêz Handich/DOW met een antwoord kwam. Hierna vielen de doelpunten over en weer. De matige start bleef de Friezen achtervolgen gedurende de eerste 20 minuten. Maar in de daarop volgende fase wist Wêz Handich/DOW steeds meer grip op de wedstrijd te krijgen. Middels een paar fraaie afstandsschoten wist men zich eindelijk te ontworstelen en ook los te komen van Rodenburg. Rodenburg revancheerde zich door een aantal slordigheden in het spel van Wêz Handich/DOW meteen af te straffen. Hierdoor werd er op een gelijke stand gerust (10-10).

Na rust was het opnieuw Rodenburg dat sterk uit de kleedkamers kwam en Wêz Handich/DOW opnieuw het nakijken gaf. Met nog een dik kwartier op de klok keek Wêz Handich/ DOW tegen een achterstand van 2 punten (14-16). Wilde de Bouwbedrijf Postma-formatie verder bouwen aan haar zegereeks, dan moesten nu vlot alle zeilen worden bij gezet. Aanvallen werden beter opgezet en er werd geduldiger gezocht naar kansen. Dit wierp zijn vruchten af. Mede geholpen door een aantal verdedigende fouten aan de zijde van Rodenburg wist Wêz Handich/DOW nu uit te lopen naar een kleine voorsprong van 20-18. Die voorsprong werd ditmaal niet meer uit handen gegeven waarmee Wêz Handich/DOW bij het eindsignaal opnieuw twee punten kon bijschrijven door een 22-20 winst op een teleurgesteld Rodenburg. Voor Wêz Handich/DOW gold min of meer: ook mindere wedstrijden moet je winnen.

Met deze overwinning behoudt Wêz Handich/DOW haar voorsprong van vier punten op de nummer twee Quick ’21 dat dit weekend thuis nipt van Vitesse won (22-21).
Volgende week zondag speelt Wêz Handich/DOW om 12:30 uur uit tegen Vitesse in Beilen.