Wêz Handich/DOW B1 nieuwe koploper

Na een rustperiode van twee weken stond de eerste wedstrijd in het kalenderjaar 2016 gepland op 09-01-2016. Met een zware training van de dag ervoor in de benen, begon de wedstrijd tussen Wêz Handich/DOW B1 en Oerterp/VKC B1 om 11:10 uur in de Wier in Ureterp.

Rienk Bergsma opende al gauw de score voor de Rottevalle/Oostermeer-combinatie en Mark van der Wijk verdubbelde de marge. De thuisploeg kwam echter terug tot 2-2 door een strafworp. De uitploeg kwam nog net voor de rust op een voorsprong van 2-3.

Interim-coach Wobbe van der Wijk bracht in de rust Jorn Kloosterman en de jarige Dieuwke Bosma in de ploeg voor Janne de Jong en Grytsje Antuma. In de tweede helft waren het weer de roodhemden (Oerterp/VKC speelt namelijk ook in het blauw) die als eerste een doelpunt maakten. Hierna kwam er een wat mindere periode met een paar slordige fouten in de verdediging. Met nog zeven minuten op de klok stond het 6-5 voor de thuisploeg, Wêz Handich/DOW kwam langszij dankzij een goal van Nynke Bargerbos en het was uiteindelijk Grytsje Antuma die de verlossende treffer maakte voor de uitploeg. Een mooie 6-7 overwinning waardoor we nu tijdelijk de eerste plaats bezetten in de vierde klasse C. Overigens was dit ook de eerste winst buitenshuis, een goede start van het nieuwe jaar. Volgende week staat Drachten/van der Wiel B3 op het programma.

Doelpunten: Mark van der Wijk (4), Rienk Bergsma (1), Nynke Bargerbos (1) en Grytsje Antuma (1)