HHV A1 – Wêz Handich/DOW A1

Overwinning nummer twee op HHV
HHV A1 – Wêz Handich/DOW A1 stond op de kalender, deze wedstrijd werd gespeeld op 28 november. Naar Hoogeveen werd deze keer afgereisd en bij deze worden de rijders, nogmaals voor hun inzet, geprijsd.

HHV verloor deze zaalcompetitie al driemaal, onze ploeg ging vorige week wél met de zege aan de haal. Het moest wel middels een strafworp in de laatste minuut, “deze keer maar wat sneller”, zei coach Betty Jansma resoluut.

Het aanvalsvak bestond uit Anne, Tjalling, Alie en Willemien. En dat liet meteen wat zien. Er werd namelijk naar de 0-2 gesneld, middels twee goals van Anne Zuiderveld. Maar de start gaf niet weer hoe de wedstrijd verder zou gaan, want bij rust zou het slechts 7-7 staan. Tijdens de pauze werd de tactiek verder uitgestippeld, er werd vervolgens ook tweemaal gewisseld. Teije Frits en Ineke waren ingebracht om op de punten te jagen en tien minuten voor tijd werd het gaatje geslagen. 14-17 was de stand, toen de scheidsrechter voor de laatste keer op zijn fluitje blies. Wij vierden feest, HHV baalde van het verlies.

Na afloop trakteerde coach Piet(er) op taart. Deze proefde, net als de overwinning, erg zoet van aard. “De taart smaakt erg lekker”, zei Pieter blij als een kind. De groeten van Wêz Handich, DOW en de Sint.