DOW/Wêz Handich 3 verslaat Heerenveen op zakelijke wijze.

Op 11 oktober was het tijd voor de laatste veldwedstrijd van 2015. Last but not least, want Heerenveen 4 is een directe concurrent. Aan de start van deze wedstrijd staat Heerenveen namelijk slechts 2 punten achter DOW/WH3 op een gedeelde derde plaats. Het is dus erg belangrijk om deze wedstrijd te winnen.

Het eerste schot, de eerste aanval van Heerenveen, zat gelijk: 1-0. Maar daarna kwam het combinatieteam ook aan de beurt. Na een uitloop van 1-4, komt Heerenveen toch weer terug tot een score van 5-5. Het team besluit nog even wat extra gas te geven voor de pauze, waardoor er met een 5-7 de warme kleedkamers en de bijbehorende warme worden opgezocht.

Duidelijk is dat we het onszelf wederom moeilijk maken. Er moet iets gebeuren wil deze wedstrijd gewonnen worden en doet de theekoffie combinatie dit niet, dan moeten we het toch echt zelf doen.

Ondanks Gerries protesten, krijgen we toch weer het eerste doelpunt na de pauze om de oren. Hierna blijft het redelijk gelijk op gaan, telkens 1 of 2 doelpunten verschil, maar de overwinning doordrukken blijkt lastig: ondanks voldoende kansen en goede aanvallen, blijft Heerenveen de aansluiting vinden. De laatste twee minuten worden ingegaan met een 10-13 voorsprong, maar de laatste dertig seconden was dit teruggebracht naar een 12-13 voorsprong. Gelukkig wisten we dit wel vast te houden en winnen we uiteindelijk met 12-13.Dit levert ons een mooie uitgangspositie op wanneer het veldseizoen verder gaat: een tweede plek.

Na een warme douche, werd de eerste helft van het veldseizoen afgesloten met welverdiende schalen borrelhapjes. Op naar het zaalseizoen!

Graag willen we onze fotograaf Michiel en al onze vaste supporters (Lutske en Tsjalling) bedanken voor de support!