Even door het dode punt heen …

De laatste keer (voor de zaalcompetitie van start gaat) op ons vertrouwde veld in Eastermar, ging DOW/Wêz Handich 3 ditmaal de strijd aan met ZKC’19 4. Gerrie en Bartele waren nog steeds niet in staat om deel te nemen, daarvoor in de plaats zijn Ineke en Teije Frits ingeschakeld om in te kunnen vallen. Het offensief werd gestart door het vak: Vincent, Jouke, Lisa en Bente. En in de eerste verdediging: Sipke, Jacob, Siska en Grytsje.

Een vlotte start was het zeker! Na het eerste fluitsignaal was de stand in 2 schoten van 0-0 in 1-1 veranderd. Vervolgens wist DOW/Wêz Handich de stand binnen korte tijd naar de 6-1 te tillen. Maar ZKC’19 liet zich niet wegpoetsen en bracht de stand terug tot 6-3. Deze stand is ons wel even bijgebleven, dit omdat de wedstrijd even in een volledige stase liep. Kansen? Ja die waren er wel, maar ons kruit was even op, of zoals we ook wel zeggen “een dreeche bedoeling”. Ook zorgden de heren van ZKC’19 er voor dat de rebound vaak niet haalbaar was in onze aanval. Uiteindelijk wist Vincent deze stilstand te doorbreken door de 7-3 te maken. Maar ZKC’19 kwam opnieuw terug tot een stand van 7-6. Maar met nog een kleine sprint voor de rust werd er voor de pauze een tussenstand gerealiseerd van 10-6.

Vervolgens ging de tweede helft van start met al vlot de 10-7 door ZKC’19. Maar ditmaal waren we iets scherper en voorkwamen we dat ZKC’19 weer terug in de wedstrijd kon komen. Bij een stand van 12-9 raakte was het goeddeels gedaan met ZKC’19 ook al doordat DOW/Wêz Handich een stuk scherper in het veld stond dan in de eerste helft. Door een serie mooie en effectieve aanvallen werd er afgefloten met een eindstand van 20-12 en konden twee puntjes in het voordeel van DOW/Wêz Handich worden toegevoegd aan de stand in de poule.

Voor Ineke & Teije Frits en onze supporters: bedankt!!

Hiermee staan we nu op de tweede plek in onze competitie. Wel volgt er volgende week een spannende wedstrijd tegen Heerenveen 4 om 11:00 in Heerenveen. Het wordt een spannende strijd dus zijn supporters van harte welkom!!!