Spannende wedstrijd voor Wêz Handich/DOW B1

Zaterdag 3 oktober was het ook voor Wêz Handich/DOW B1 alweer de laatste wedstrijd van het veldseizoen voor de zaalcompetitie. De tegenstander was De Wâlden B2, hier hadden we een paar weken geleden al kansloos 10-5 van verloren in Oentsjerk. Voor vandaag was het plan om in ieder geval niet weer te spelen alsof we voor spek en bonen meededen aan de wedstrijd.

De wedstrijd, onder leiding van scheidsrechter Wietze Lap, begon niet op een goede manier voor de blauwhemden. De eerste aanval bestaande uit Mark, Rienk, Grytsje en Rinskje kwam niet tot scoren, waar de tegenstander wel tweemaal tot scoren kwam. Aan het tweede aanvalsvak bestaande uit Jorn, Janne (h), Moniek en Nynke, de taak om de stand weer in evenwicht te brengen. De nul werd van het scorebord gehaald met een afstandschot, waarna Rinskje later een strafworp benutte in het andere vak. De ruststand was 2-4 in het voordeel van de combinatie van DFD en Tytsjerk.

In de rust werden Hilde en Dieuwke in het veld gebracht door coach Myrthe Heres. Wêz Handich/DOW begon sterk aan de tweede helft, de 2-4 achterstand werd zomaar gelijk getrokken tot een 4-4 door een prachtig afstandschot uit de draai van Nynke. Hierna kwam de thuisploeg zelfs plots op voorsprong door een afstandschot van Grytsje. Jammer genoeg was het de uitploeg, die nog in de race voor de titel was, die aan het langste eind trok. Toch konden we terugkijken op een goede, laatste wedstrijd op een voor de rest teleurstellend seizoen.

Doelpunten: Moniek (2), Nynke (1), Grytsje (1), Rinskje (1).

Voor alsnog is dit de eindstand in de vierde klasse B, we feliciteren VZK B1 alvast met het (eventueel gedeelde) kampioenschap!