Derde plek zeker voor Wêz Handich/DOW B1

Vrijdagavond 25 september werd op het vaste trainingsuur van de B’s Wêz Handich/DOW een inhaalwedstrijd gespeeld tegen Mid-Fryslân B2. Twee weken hiervoor werd er in Grou gewonnen van de combinatie van Stânfries en Marfûgels.

De wedstrijd begon gelijkop, beide ploegen scoorden snel. Het eerste doelpunt van Wêz Handich kwam uit de handen van Janne de Jong, hierna sloeg de uitploeg een gaatje van twee. Na twee doelpunten van Mark van der Wijk stond er 3-3 op het scorebord, er werd gerust met een 4-4 stand. In de pauze werd Hilde Scholte ingebracht voor Grytsje, aangezien die de volgende dag met de A1 mee zou spelen.

In de tweede helft werd de score heropend door Rienk Bergsma, die de bal er van afstand mooi inschoot, hierna bleef Wêz Handich telkens een stapje voor. Nynke Bargerbos legde keurig haar tweede strafworp van de wedstrijd erin en Mark van der Wijk zette met een klein kansje de eindstand op het bord: 8-7.

Doelpunten: Mark (3), Nynke (2), Janne (1), Dieuwke (1) en Rienk (1).

De dag hierna werd er gespeeld in de Haule tegen VZK B1, maar aan deze wedstrijd willen we niet te veel woorden vuilmaken. Er werd pijnlijk met 11-3 verloren. Hierdoor zijn we, ondanks dat nog niet alle wedstrijden gespeeld zijn, al verzekerd van een derde plaats in de 4e klasse B.

Doepunten: Grytsje (1), Janne (1) en Nynke (1).