Wêz Handich/DOW met verve naar 2e ronde Jan Mulder Beker

Op woensdag 16 september 2015 reisde het eerste van Wêz Handich/DOW naar Ureterp voor de eerste ronde in de Jan Mulder Beker. Het tot dan slechte weer van deze woensdag knapte rond half acht een stuk op, waardoor de wedstrijd onder leiding van R.Winter om acht uur uiteindelijk onder prima omstandigheden kon worden gespeeld.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor Ureterp/VKC. Zij schoten met scherp waardoor al snel werd uitgelopen naar een 3-0 voorsprong. Maar even later was Wêz Handich/DOW weer bij de les en kwam de selectie van Gerjan Gorter terug tot 3-3. Vanaf dat moment ontwikkelde zich in de eerste helft een gelijk opgaande strijd, waarbij Ureterp/VKC telkens het voortouw nam, maar Wêz Handich/DOW telkens in het spoor bleef. Kort voor rust werd de stand tenslotte gelijk getrokken op 8-8.

Na rust bleken de rollen omgedraaid. Het was nu Wêz Handich/DOW dat het voortouw nam en ook de eerste treffer noteerde. Langzaam maar zeker liep Wêz Handich/DOW uit naar een voorsprong van drie doelpunten (9-12), een gat dat voor Ureterp/VKC niet meer te overbruggen bleek. De eindstand van 13-17 zorgde voor een plaats in de tweede ronde van de Jan Mulder Beker voor Wêz Handich/DOW.

De volgende tegenstander in de Jan Muder Beker (op 7 oktober in Rottevalle) is Hoogkerk dat de eerste ronde vrijgesteld was. Maar zover is het echter nog niet. Eerst zal Wêz Handich/DOW zich moeten opmaken voor de thuiswedstrijd in de reguliere competitie, komende zondag. Tegenstander is dan SIOS uit Wolvega. De wedstrijd zal gespeeld worden vanaf 14.30 uur.

Overige uitslagen Jan Mulder Beker:

Vitesse (Be) – Quick’21 15-17
SIOS – Mid Fryslân 10-23
CSL – Rodenburg 25-12
OWK – Sparta (Z) 13-12
KIOS – DTL 21-11
De Waterpoort – Westergo 16-15
Club Brothers – WSS 12-9
EKC 2000 – Ritola 10-12
De Wâlden – Heerenveen 14-18

De volgende ronde ziet er als volgt uit:

Quick’21 – De Hoeve