Bekeravontuur houdt snel op voor Wêz Handich/DOW B1

Op een regenachtige dinsdagavond trad een combinatieteam van Wêz Handich B1 en DOW B1 aan in Surhuisterveen. Op Sportpark ’t Ketting zou een wedstrijd gespeeld worden tegen een bekende tegenstander, It Fean B1. Beide ploegen hebben hier al een keer tegen gespeeld op het Quicktoernooi, waarna Wêz Handich B1 ook nog een oefenwedstrijd tegen de ploeg uit Surhuisterveen heeft gespeeld.

Voor de wedstrijd werd nog maar eens gemeld dat zowel het veld als de bal ontzettend glad waren. De opstelling voor de wedstrijd zag er als volgt uit: in de aanval begonnen Mark van der Wijk, Jesse Visser, Emma van Holsteijn en Nynke Bargerbos, waar de eerste verdediging bestond uit Jorn Kloosterman, Rick Kootstra, Marije Nijboer en Hiske Oosterhof. Beide ploegen begonnen scherp aan de wedstrijd, de thuisploeg deed echter het eerst van zich spreken, 1-0. De Rottevalle/Oostermeer-combinatie kwam echter langszij door een afstandschot van Mark, zo werd er tot de 3-3 om en om gescoord, in de laatste tien minuten liep It Fean uit tot een 6-3 voorsprong.

In de pauze legde coach Anna de Vries uit dat het voorverdedigen beter moest, aangezien It Fean B1 voornamelijk scoorde d.m.v. doorloopballen. Moniek kwam op de plek van Nynke te staan in de tweede helft. De tweede dertig minuten begonnen jammer genoeg voor het combinatieteam hetzelfde als de eerste, met een doelpunt van It Fean. Emma schoot ze echter terug in de wedstrijd met een mooi afstandschot. Helaas liep de thuisploeg hierna uit tot een 9-4 voorsprong waar niet veel meer aan gedaan kon worden, het vijfde doelpunt viel pas laat en dus floot de scheidsrechter met een 9-5 eindstand af.

Al met al was het een goede wedstrijd voor een team dat voor het eerst samen speelde, het publiek wordt bedankt voor de steun en we wensen It Fean B1 succes in de volgende ronde van de Aspirantenbeker.

Doelpunten: Mark (2), Jorn (1), Rick (1), Emma (1)