Wêz Handich/DOW 1 toont veerkracht

Op zaterdag 12 september 2015 stond voor Wêz Handich/DOW 1 de uitwedstrijd tegen K.V. Hoogkerk 1 op het programma. Vooraf leek het een uitgemaakte zaak. Degradant uit de overgangsklasse Hoogkerk strijd naar verwachting mee in de top van poule 1A .
Wêz Handich/DOW – dit seizoen strijdend voor lijfsbehoud in de eerste klasse – stond met nul punten uit twee wedstrijden onderaan de ranglijst. Dat dit niet hoefde te betekenen dat Wêz Handich/DOW  het onderspit zou delven kreeg het meegereisde publiek te zien.

Om 15:30 uur gaf scheidsrechter Bonnema het startsignaal. Wêz Handich/DOW  kwam scherp uit de startblokken en wist in de eerste minuut de score te openen middels een afstandsschot van achter de korf. Wêz Handich/DOW  liet in tegenstelling tot voorgaande week zien wel degelijk te beschikken over een goede afronding. Zo kon het zijn dat na vijf minuten de Hoogkerkers aankeken tegen een 0-3 achterstand.

Hoogkerk had het duidelijk moeilijk met de continu wisselende verdedigende tactiek van Wêz Handich/DOW . Schoten werden op verkeerde momenten gelost en kwam het dat de interventie van Wêz Handich/DOW  een groot aantal ballen wist te bemachtigen. Mede hierdoor kon de Rottevale/Oostermeer-combi relatief eenvoudig uitlopen tot een 7-13 voorsprong bij rust.

Na rust kwam Wêz Handich/DOW  opnieuw scherp uit de kleedkamer. Kansen werden gezocht en goed afgerond. Hierdoor werd het gat tussen beide ploegen alsmaar groter. Na een klein kwartier te hebben gespeeld in de tweede helft keek Hoogkerk tegen een achterstand van maar liefst 9 punten aan.  Dit resulteerde in een aantal wissels aan de zijde van Hoogkerk. Er werd gekozen voor meer aanvalskracht bij de heren. Met deze wissels zagen de Groningers kans het gat iets te verkleinen. Maar dankzij de goede afronding aan de zijde van Wêz Handich/DOW  kwam de overwinning niet meer in gevaar en werd de wedstrijd beslist in het voordeel van Wêz Handich/DOW  (17-24) .

Hiermee heeft Wêz Handich/DOW  laten zien dat het over veerkracht beschikt na de eerdere nederlagen tegen Mid-Fryslân en OWK. Volgende week speelt Wêz Handich/DOW  thuis tegen SIOS om 14: 30 uur op sportpark Hagehiem.