eerste klap een daalder waard voor DOW/Wez handich 3

Een goed begin is het halve werk DOW/Wêz Handich 3!
Op de zonnige zondag 30 augustus 2015 stond ook voor DOW/Wêz Handich 3 de eerste competitiewedstrijd op het programma. De eerste tegenstander is Roreko uit De Wijk, voor ons allen geen bekende. Iets later dan de afgesproken tijd kon er aan de reis worden begonnen. De Eastermarders hadden wat moeite hun bed uit te komen na een avondje Easterbarren.

Ook in De Wijk waren de alcoholdampen en oliebollengeuren nog te ruiken, ook hier hebben ze tot in de late uurtjes gefeest. Na een kopje koffie of thee met gebak van Jouke en Hinke-sytske (ze waren gister namelijk 1 jaar getrouwd!) en een tosti voor Sipke begonnen we aan de warming up.

Vervolgens maakte Henk Sjoerd de opstelling bekend. In de verdediging begonnen Sipke, Jacob, Gerrie en Siska en de aanval bestond uit Vincent, Bartele, Grytsje en Lisa. De reserves van deze dag waren Jouke en Riekje.

De eerste helft begon goed, we kwamen snel met 0-3 voor. Op een gegeven moment moet iedereen gedacht hebben dit wordt een makje en zakte het wat in. Dit was ook terug te zien in het score verloop en opeens was het 6-6. Gelukkig gingen de lampjes 5 minuten voor rust weer aan en konden met een stand van 6-10 thee drinken.

De opdracht was om even door de drukken zodat ze niet weer dichtbij zouden komen. Dit advies werd goed opgevolgd en de stand was snel 6-14. Riekje kwam nog het veld in voor Lisa en versierde een hele mooie strafworp die ze vervolgens zelf heeft afgerond met maar 1 schoen aan. Dit was niet veel mensen opgevallen denk ik. De eindstand van deze wedstrijd is 8-19! Een goed begin is het halve werk!

Zondag 6 september spelen we thuis in Eastermar tegen OWK. Hopen dat iedereen dan op tijd uit bed is na het Dorpfeest te Rottevalle. Graag zien we jullie dan om ons aan te moedigen!