Wêz Handich/DOW A1 behaalt tweede overwinning

13 september 2014 nam het nieuwe combinatieteam van Wêz Handich/DOW het op tegen Flamingo’s A1 in Buitenpost. Dit was de tweede uitwedstrijd.
Wêz Handich/DOW kwam al vrij snel 1 punt achter te staan door een strafworp uit de eerste aanval van Flamingo’s A1. Maar al snel daarna scoorde Jorian Kamp de 1-1 uit een mooie vrijbal. Het lukte Flamingo’s A1 nog om een punt voor te komen, maar dit was voor korte duur. De gelijkmaker werd gescoord door Hessel van der Heide en daarna liep Wêz Handich/DOW steeds verder uit. Tot het in de rust 3-9 stond. Al die tijd werd de score nauwkeurig bijgehouden, zowel door Wêz Handich/DOW als door de scheidsrechter.
Coach Betty Jansma zei dat, als we goed door bleven spelen, we de score konden verdubbelen. In de tweede helft was Wêz Handich/DOW duidelijk de betere ploeg, Flamingo’s A1 had moeite met gooien en vangen van de bal en daar maakte Wêz Handich/DOW goed gebruik van. Hierdoor stond aan het eind van de wedstrijd 5-18 in het schrift van Wêz Handich/DOW, het was gelukt om de score te verdubbelen. Maar dat was maar voor korte duur, de scheidsrechter was er namelijk van overtuigd dat de eindstand 7-16 was. In ieder geval zijn de volle punten binnen gehaald.