première hoofdmacht Wez handich/DOW in 1ste klasse succesvol met mooie winst in Apeldoorn

Atalante 1 – Wez Hândich/ DOW 1.
Zondag de eenendertigste augustus van het korfbalseizoen 2014-2015 debuteerde het vlaggenschip van Wez Hândich/ DOW in de eerste klasse. Voor de eerste wedstrijd moest er meteen een eind gereisd worden. Namelijk naar Apeldoorn, waar Atalante wachtte. Na anderhalf uur in de auto gezeten te hebben, was de bestemming bereikt en konden de spelers zich omkleden. De wedstrijd diende 14:30 uur te beginnen, maar wegens onweer floot de leidsman om 15:00 uur voor het begin van de partij.
In het begin van de wedstrijd was het voor beide promovendi even aftasten en het scoren bleef de eerste minuten daarom uit. Na ongeveer 5 minuten spelen was het Atalante, die als eerste de korf wist te vinden. 1-0. Niet veel later wisten de blauwhemden gelijk te maken via Jan Zeinstra en meteen volgde ook de 1-2, gemaakt door Myrthe Heres. Bijna de hele eerste helft bleven de beide ploegen in evenwicht. Echter vlak voor rust wisten wederom Jan Zeinstra en Myrthe Heres direct na elkaar te scoren en wist Wez Hândich/ DOW met een verschil van twee doelpunten de rust in te gaan. 7-9.
Na een beker thee en een aantal aanwijzingen van Evert Bron, werd de tweede helft vol vertrouwen begonnen. Atalante had echter een scherpe start en de eerste beste aanval betekende de 8-9. Gelukkig herpakte Wez Hândich/ DOW zich snel en werden Pieterroel Bouwmeester en wederom Myrthe Heres in stelling gebracht. Dit betekende een gat van drie doelpunten. 8-11. Beide ploegen bleven nu om en om scoren en het gat van drie doelpunten bleef intact. Bij een score van 10-13 wist Renske Jansma met een afstandsschot de voorsprong uit te breiden naar 10-14. Met nog een dikke tien minuten te spelen en een voorsprong van vier doelpunten wisten de blauwhemden dat de voorsprong nu niet meer weggegeven mocht worden. De Rottefalle/Eastermar combinatie wist de voorsprong ook vast te houden. Sterker nog, Janna Bekkema wist de voorsprong in de slotfase nog verder uit te breiden, waardoor er een einduitslag op het scorebord van 12-17 kwam.
Het debuut van Wez Hândich/ DOW was zeer succesvol. De eerste punten in de eerste klasse zijn binnen. De terugreis van anderhalf uur richting Rottefalle/Eastermar was dus ook bijzonder plezierig.
Zondag 7 september om 14:30 uur hopen de blauwhemden een mooi vervolg te geven aan deze goede competitiestart. Op sportpark ’t Hagehiem wordt er gespeeld tegen het eerste van ZKC’ 19. Komt allen kijken, want steun kan de selectie goed gebruiken in de eerste klasse.

Teun Zuiderveld.