DOW B1 – Sparta (W) B2

Op 28 januari stond de wedstrijd tegen Sparta op het programma. Voor vertrek bleek al dat er een bijzonder team vormde voor deze wedstrijd.  We moesten natuurlijk eerst wel even compleet zijn voor vertrek. Na een telefoontje door Pier Jan hoorden we dat Sied Willem nog stond te scheren. Ja, baardgroei binnen de B’s wordt niet gewaardeerd natuurlijk.
Gelukkig woont Sied Willem op de route en stonden we al snel met onze stoet voor zijn huis te wachten.
In Pier Jan zijn ‘speech’ voor de wedstrijd werd de opstelling bekend gemaakt. Het ene vak wordt gevuld door Sied Willem, Durk, Iris en Siska, het andere vak door Sander Gretha, Femke en Emma.
Met een leeftijdsverschil van ongeveer 9 jaar tussen de oudste en jongste speler en Durk voor het eerst mee op wedstrijd gaan we richting veld.
Het is niet raar dat het begin van de wedstrijd even weer wennen is. Sied Willem heeft nog wat goed te maken en in ruil voor onze aanhaalservice aan huis maakt hij de 1-0 door middel van een inloopbal. Jammer genoeg volgt de 1-1 vrij snel door een afstandsschot van Emma haar dame.
Durk laat zien dat hij goed getraind heeft. Hij is snel en je kan zien dat hij het spel prima snapt. Jammer genoeg is het zijn heer die met een afstandsschot de 1-2 maakt.
Gelukkig is Sander niet van plan achter te blijven, wat Sied Willem kan, kan hij ook. Zijn inloopbal maakt de 2-2.
Het spel begint nu van de grond te komen. Sied Willem weet met een afstandsschot de 3-2 te maken. Graag zouden we natuurlijk de voorsprong wat groter maken. Toch komt er een gelijkmaker 3-3.
Sander is tijdens de wedstrijd goed wakker en lijkt er zin in te hebben.
Het was even pittig, maar daar kwam door een bijzonder omdraaiballetje zijn tweede schot in de roos, de 4-3. Hierna volgde een reeks inloopballen die met overmatige gedrevenheid richting de korf gingen, er zou toch wel eens één in moeten gaan. Dit was ook zo, het lukte Sander om ook de 5-3 te maken. Een mooie stand om de rust in te gaan.
Het tweede deel van de wedstrijd doet ook Marije mee, zij vervangt Siska. Nu speelt ons B1 met twee D’s in het veld. De gemiddelde leeftijd in het veld keldert hiermee meteen een aantal jaren.
Al vrij snel staat Durk op een wat onhandige plek. Hier ontstaat wat verwarring als Sied Willem hem helpt door te zeggen:”Gooi maar uit!”. Met het gevolg dat Durk de bal netjes het veld uit gooit.
Een zeer begrijpelijk foutje, Durk heeft de praktijk zo snel onder de knie gekregen dan kun je niet verwachten dat hij ook nog eens al dit soort grappen al kent.
De 6-3 is een grote verrassing omdat Emma deze weet te maken Maar ook Marije weet te scoren door een prachtig inloopballetje en ze heeft de slag te pakken want ook de 7-3 komt op haar naam te staan.
We gingen de laatste 9 minuten in, Sander besloot nog maar eens een inloopballetje te doen, daar was de 8-3. Een prachtige voorsprong. Gretha ziet voor de tweede keer een kans tot een afstandsschot en deze zit wel, dat brengt de score naar 9-3.
Inmiddels heeft Marije helemaal de smaak te pakken en kan met hulp van Sied Willem nog twee succesvolle inloopballen uitvoeren. Dit zorgt voor een mooie 11-3 op het scorebord.
Zeer begrijpelijk wil Emma nu ook laten zien dat zij het ook kan, haar dame geeft haar de ruimte niet waardoor het voor Emma niet mogelijk is om de score omhoog te brengen.
In de laatste minuten wordt het spel uitgespeeld in het vak van de verdediging. De dame van Marije heeft een korte kans en maakt nog de 11-4. Een prachtige overwinning voor DOW B1. Het was een mooie wedstrijd om naar te kijken. Durk deed het verbazingwekkend goed en Emma en Marije hebben alvast laten zien dat zij prima met een zwaardere bal en hogere korf kunnen spelen. Mijn complimenten aan de B’s dat zij elke keer zo goed functioneren ook al spelen er vaak spelers vanuit andere teams mee.