DOW B1 – WWC B1

DOW B1-WWC B1

Sander,Sietske en Ineke geconcentreerd in de verdediging

Op de ochtend van 21 januari, eerst een rondje over het Witveen. Hier vul ik de auto met een ABC-tje (A Sytske, B Friso, C Teye Frits). Aangekomen bij de sportvelden missen we Sander nog. Iets later horen wij Sander mopperend naar ons toe lopen. Jannie wou hem vanochtend nog enkele huishoudelijke taken laten uitvoeren. Met 3 volle auto’s zijn we vertrokken naar Burgum. De sfeer zat er goed in. Fardau en Gerda geblesseerd aan knieën waren beide mee te kijken.
De vorige wedstrijd tegen WWC werd in de laatste minuten gewonnen. Verwachting voor deze wedstrijd is dat het nog wel eens spannend kan worden. Jacob fluit om 10 uur de wedstrijd in.
Het aanvalsvak met Sander, Sied Willem, Gretha en Sytske moeten even aan elkaar wennen. Na tien minuten maakt Sytske de eerste goal van afstand. Om door te zetten naar de 2-0 wil ik graag de beginbal zien. Na drie pogingen vind Sander de korf. WWC kan niet in het aanvalsspel komen, veel één schots aanvallen en snel balverlies in hun aanval.
In de laatste minuut weet de tegenspeler van Sander na een gehaaide actie van ruime afstand de nul om te zetten in een één. Nog voor de één op het bord stond ging de bal via de handen van Anne door de korf van DOW. Met 3-1 gingen we de rust in.
Tijdens de rust heb ik aangegeven moeite te hebben met het aanvalsspel, onrustig en ongeorganiseerd.  Tweede helft meer om de korf spelen en betere kansen zoeken. Anne werd gewisseld voor Teye Frits.
Begin tweede helft ziet Sied Willem een kleine kans en maakt de 4-1. Gretha word gewisseld voor Ineke. Het laatste kwartier wil ik het tempo opvoeren. Verdediging meer op de tegenstander, aanvalsvak meer tempo in het balspel. Resultaat: Strafworp tegen en wisselen van vak.
Friso, Teye Frits, Femke en Iris gaan de laatste minuten op zoek naar een opening in de verdediging van WWC. Friso met zijn lengte vangt veel ballen bij de korf. Extra handig omdat hierdoor veel schotpogingen tot stand komen. Teye Frits neemt de laatste goal voor zijn rekening. Wedstrijd word gewonnen met 5-2. De B’s blijven in de race voor het kampioenschap.

De coach en de fotografe.