4x dit seizoen scheepsrecht?

Op zondag 17 april stond de bekende wedstrijd tegen Rodenburg 3 op het programma.
Na een slechte wedstrijd van vorige week tegen OWK, was het zaak om in deze wedstrijd het plezier weer terug te vinden.

Rond de klok van 11 werd er begonnen aan een heerlijke zelfgemaakte bananenkwarktaart van Hinke-sytske. De mensen die de avond/nacht er voor iets te diep in het glaasje hebben gekeken hadden wat moeite om de taart achter de kiezen te krijgen. Ook werd onze blessure maar steun en toeverlaat / oppas even in het zonnetje gezet. Met een mandje vol met o.a. wijn en chocolade hadden we Gerrie even sprakeloos. Tot op het moment wanneer Amarins de fles mocht was ze er weer.

Goed terug naar de wedstrijd! Rodenburg arriveerde ook in de kantine en vroegen zich af of wij hun wilden pesten met een grasveld. Want het grasveld was zwaar. Laten we het er maar op houden dat er na de wedstrijd nog weinig witte rokjes/broekjes waren van beide teams.

Plezier voor deze wedstrijd stond voorop, we gaan heus nog een keer van Rodenburg winnen, maar of dat vandaag was? Wel was het DOW/WH 3 die begon met scoren. Rodenburg volgde snel en nam het daarna ook over.

Tijdens de rust werd het veld nog even verlegd zodat iedereen weer op gras kon spelen en niet op modder. Wat er tijdens de rust is besproken kan deze verslaggever niet vertellen, zij was niet aanwezig in de kleedkamer voor een lekker kopje thee.

Zo’n 10 minuten na rust kwam Bartele (of Le Bart) in het veld voor Vincent. Ook Teije Frits kwam nog het veld in voor de leeg gespeelde Jouke.
Henk Sjoerd had nog een wedstrijdje met de dame van Rodenburg die op de bank zat. Namelijk het scorebord bijhouden. Beide zouden van eigen team de score bijhouden. Wie zou dan nu eigenlijk het vaakst van de bank af moeten komen om de score te wisselen?

De uitslag was 10-18. Helaas wist DOW/WH 3 deze strijd tegen Rodenburg ook niet te winnen. Wel was het weer een zeer sportieve wedstrijd waarin beide teams veel hebben gelachen, maar ook erg vies zijn geworden.

Aanstaande zondag speelt DOW/WH 3 uit tegen DIO 3 in Oosterwolde. Deze wedstrijd begint om 13.00 uur en publiek is uiteraard meer dan welkom.