DOW/WH 3 komt tekort tegen ROG 3

De koploper van de klasse kwam zaterdagavond 16 december langs in de Dúnoardhal. De wedstrijd begon erg spannend: 0-0 (s/o Pieter Hoekstra). De thuisploeg kwam nog op voorsprong, maar daarna is er iets fout gegaan. Het plan was: op voorsprong komen en dat langzaam uitbouwen, de tegenstander een beetje terug laten komen en uiteindelijk met één doelpunt verschil (bij voorkeur gemaakt in de laatste minuut) te winnen.

De praktijk leverde echter een heel ander resultaat. ROG ging er op en er over en de ruststand was 5-13. De tweede helft leverde niet veel meer op. Aanvallend gezien hadden de blauwhemden, die vandaag dankzij de nieuwe sponsor De Lits nu ook in de combinatieshirts kunnen spelen, weinig in te brengen. De eindstand werd uiteindelijk 7-23 in het voordeel van de Groningers.

De conclusie dat het vanaf nu anders moet, valt goed te rechtvaardigen. Met nog 8 wedstrijden te spelen, staan de blauwhemden vier punten achter De Granaet 3 en vijf achter Flamingo’s 3 en De Wâlden 5. Met meer bezieling bij zowel de wedstrijden en de trainingen kan deze achterstand goed gemaakt worden, maar in 2018 zal er wel uit een ander vaatje getapt moeten worden.