Wêz Handich/DOW overklast medekoploper Sparta Zevenhuizen

Nadat de thuiswedstrijd tegen Vitesse vorige week geen doorgang kon vinden vanwege een te gladde zaal vloer, trad Wêz Handich/DOW zaterdag 21 november 2015 aan voor de 3e competitieronde van dit zaal seizoen, maar feitelijk dus pas haar 2e duel. Sparta Zevenhuizen was voor deze week de tegenstander. Deze ploeg, degradant uit de 1e klasse, had nog geen punten laten liggen. Het beloofde dan ook een spannende wedstrijd te worden in de Topsporthal in Leek. De tribunes waren redelijk bezet deze zaterdagavond met ook een belangrijk aandeel Wêz Handich/DOW-supporters

foto's Jacob Heres - korfbalfoto.nl © 2015

foto’s Jacob Heres – korfbalfoto.nl © 2015

Om stipt half 8 blies de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Wêz Handich/DOW liet zich meteen goed zien en knalde uit de startblokken. Na enkele minuten spelen stond er al een flinke voorsprong op het scorebord in het voordeel van de blauwhemden. Door het hoge tempo en veel goede rebounds konden de Spartanen het niet bijbenen. Na een half uur spelen gingen we de kleedkamers in met een zeer riante voorsprong (5-13).

De concentratie werd goed vastgehouden in de tweede helft. De winst was een zekerheidje en kwam niet meer in gevaar. Het laatste kwartier werd er volop vers bloed in gebracht bij Wêz Handich/DOW waarbij alle wissels minuten konden pakken. Met als gevolg dat er na 60 minuten spelen een 13-23 eindstand op het bord prijkte.

Met deze overwinning is Wêz Handich/DOW koploper geworden in poule 2A, met als enige ploeg nog geen verliespunten en een wedstrijd minder gespeeld. Volgende week staat DIO 1 op het programma. We hopen dat de tribune in de Dunoard hal weer vol zit met het trouwe publiek van Wêz Handich/DOW.